Aviseringar
Rensa alla

har möjligtvis linoleum under huden


Ämnesstartare

gjorde ett sår med ett linoleum skärverktyg möjligt att det kom lite linoleum med in i såret, märkte inget sådant, men nu är det liksom en irriterande klump under den läkta huden..
värt att skära upp o kolla o ta bort ? Eller kan det va nått annant?


   
Citera

öh


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gör fett ont


   
SvaraCitera

Werjevir:

gör fett ont

Werjevir:

värt att

Werjevir:

kolla

Werjevir:

upp

HOS DOKTOR


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du kan få lumps & boils & abscess


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

HOS DOKTOR

det var ju ba ett litet muppsår
gissar antingen är det infekterat under huden eller så är en bit linoleum kvar, hur det nu än är så ingen katastrof


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gå till farbror doktorn helvete du förlorar inte direkt ngt på det men kanske slipper dö i förtid


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men doktorer är jobbiga o tråkiga o bökigt att fixa tid med dem o sen när man väl är där så brukar man antingen inte bli nått klokare eller så var det inget problem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dvärgkastarn:

gå till farbror doktorn helvete du förlorar inte direkt ngt på det men kanske slipper dö i förtid

man ska väl inte behöva gå till doktorn för precis allt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Werjevir:

man ska väl inte behöva gå till doktorn för precis allt?

nä. jag har inte vart hos 1 doktor på flera år men sen så brukar jag inte stoppa in diverse skumma material i huden heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dvärgkastarn:

nä. jag har inte vart hos 1 doktor på flera år men sen så brukar jag inte stoppa in diverse skumma material i huden heller.

mh har inte varit där på massor år heller fortsätter gärna så
man skulle nog kunna få bra mycket värre saker i huden utan att behöva gå dit också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sedan fick inget svar på min fråga så har jag hur som helst gjort ett nytt lite mindre sår nu o det verkar ba va lite infekterad under huden för klumpen försvann så aa inget farligt
än ska doktorn inte få besök


   
SvaraCitera

tycker det är onödigt att inte gå till doktorn om man är såpass ung att man fortfarande får fri sjukvård


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

tycker det är onödigt att inte gå till doktorn om man är såpass ung att man fortfarande får fri sjukvård

men om man känner sig frisk som en fisk...ska man gå dit ba för att då?
som att om det finns gratisgodis men man inte är sugen ska man äta ändå?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Werjevir:

gör fett ont

gå till vårdcentralen! ring 1177

DU ÄR GALEN DU KAN INTE SKÄRA UPP DIN HUD HELT SJÄLV FATTAR DU VÄL DU KOMMER DÖ OH FÅ AIDS [cry]


   
SvaraCitera