Aviseringar
Rensa alla

Har nån här haft svininfluensan?


min kompis har haft det, och min kompis lillasyster har det. Svininfluensan är helt ofarligt för dom som har ett bra imunförsvar, det är som en helt vanlig influensa så varför hetsar alla upp dig så? >,<


   
SvaraCitera

Nä, det är överreklamerat.


   
SvaraCitera

Kanske hade för några månader sen. Alla i familjen var jätteförkylda i två veckor, sen försvann det.


   
SvaraCitera

Min pojkvän hans bror och hans morsa hade det.


   
SvaraCitera

har faktiskt haft det 😀

fast det var astråkigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, hade det.
Var trist, var sjuk.
Fick svårt att andas och hostade (fast har ju astma och röker..)

Sedan blev jag frisk, yay.


   
SvaraCitera

Vet faktiskt inte om jag har haft det. Hade ont i huvudet och det där. Men det gick över. Men jag vet inte faktiskt inte. Har bra imunförsvar, har inte haft de influensor som brukar gå varje höst. Senaste gången jag hade influensan var när jag gick i 6:an, låg sjuk i en hel vecka å mådde piss. veckan efter ville jag gå till skiolan, men somnade på musiklektionen, å på torsdagen så spyde jag hemma. Men dem som har har eller hafte svininfluensan, hur känns det att ha den, hur märker man att man har den?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aldrig legat sjuk i influensa.

Förväntar mig att dö i svininfluensan.


   
SvaraCitera

Skulle jag kunna ha haft. Alla reagerar väl olika på den.


   
SvaraCitera

Harpyja:

Skulle jag kunna ha haft. Alla reagerar väl olika på den.

Hur vet man om man har den eller inte, det är lite svårt å veta. Håller nästan på att isolera mig för att slippa få svininfluensan. Jag har ju lyckatats å inte bli smittad av de influensor som brukar gå varje höst, eller har jag starkt imunförsvar?


   
SvaraCitera

Master Avatar:

Hur vet man om man har den eller inte, det är lite svårt å veta. Håller nästan på att isolera mig för att slippa få svininfluensan. Jag har ju lyckatats å inte bli smittad av de influensor som brukar gå varje höst, eller har jag starkt imunförsvar?

Eller så är det bara ett allt för stort hysteri. De säger ju att man drabbas som hårdast om man har en kronisk sjukdom eller är gravid. En frisk människa skulle inte behöva oroa sig. Tycker att tidningarna gör det lite för allvarligt. Värsta pesten tillbaka.

Som idag när min skola kom med instruktioner om hur man ska tvätta händerna ofta, nya i armväcket och stanna hemma när man är sjuk.


   
SvaraCitera

bara kattaids.


   
SvaraCitera

Harpyja:

Eller så är det bara ett allt för stort hysteri. De säger ju att man drabbas som hårdast om man har en kronisk sjukdom eller är gravid. En frisk människa skulle inte behöva oroa sig. Tycker att tidningarna gör det lite för allvarligt. Värsta pesten tillbaka.

Ja, dem förstorar upp allting. dem 900 andra som har drabbats då. Dem skriver dem inget om?

Harpyja:

Som idag när min skola kom med instruktioner om hur man ska tvätta händerna ofta, nya i armväcket och stanna hemma när man är sjuk.

Tvätta hönderna visste jag, men i armväcket? JAg går ju inte i skolan längre men min flickvän gör det. Det oroar mig också för.


   
SvaraCitera

Master Avatar:

dem 900 andra som har drabbats då.

De*
Menar du personerna som inte har drabbats lika hårt eller vadå?

Master Avatar:

Tvätta hönderna visste jag, men i armväcket?

Ja, att man inte nyser rakt ut eftersom bakterierna kan komma på en annan människa.

Master Avatar:

Det oroar mig också för.

Onödigt att oroa sig anser jag.


   
SvaraCitera

mycket möjligt att jag har/har haft.


   
SvaraCitera