Aviseringar
Rensa alla

Har ni diskuterat abort? (läs först)


Ämnesstartare

[ensamma själar, rösta inte på alternativ som innehåller "vi"]

Det har blivit en självklarhet att använda preventivmedel när man idkar samlag, vilket förstås är awesome. Men inga preventivmedel (utöver celibat...) är 100% säkra. Jag har märkt att det blivit rutin för mig att ta upp skräckscenariot "vad händer om jag blir gravid?" med mina senaste, vilket nog kan vara nån slags garderande reaktion till alla läskiga saker jag läst om tvång hit och dit, arga människor som kräver av kvinnan att behålla barnet (eller tvingar att göra abort).

Så nu undrar jag såklart om jag är normal.

Har ni ingen partner just nu, svara för erat senaste "förhållande". Har ni aldrig haft någon partner, svara inte på något alternativ som innehåller "vi".


   
Citera
Ämnesstartare

radartard:

Ja, men jag/vi vet inte riktigt (Du röstade på detta alternativ)

Är rätt säker på att vi bestämt att jag väljer själv. Är 98% säker på att det skulle bli galgen, så det kanske är därför han tycker jag ska få som jag vill [ops]


   
SvaraCitera
Åtta

radartard:

Ja, vi tycker samma sak (Du röstade på detta alternativ)

Vi är båda överens om att galgen är det bästa alternativet. Lyckligtvis är vi även överens om att om mannen inte vill bli far (d.v.s. vill att hon ska göra abort), men hon av någon anledning inte vill det, så ska han inte tvingas till det. Så om min partner skulle få något psykbryt och bestämma sig för att hon allt ville bli mamma så skulle inte jag behöva bekosta blöjor om jag nu inte ville det.

radartard:

Men inga preventivmedel (utöver celibat...) är 100% säkra.

Jesus föddes ju trots att hans mor var oskuld, så celibat är inte heller 100% säkert. [no-no]


   
SvaraCitera

radartard:

Resultat (Du röstade på detta alternativ)

radartard:

Har ni aldrig haft någon partner, svara inte på något alternativ som innehåller "vi".

Inte mycket alternativ att svara på. 🙁


   
SvaraCitera

radartard:

Ja, vi tycker samma sak (Du röstade på detta alternativ)

Det hela kom väl liksom upp lite en gång när jag fick för mig att jag kanske var gravid. Har för mig att vi diskuterade det hela i väntan på att pinnen jag kissat på skulle berätta vad som var på gång. [party]
Vi är båda av åsikten att vi inte vill ha ett barn nu.


   
SvaraCitera

radartard:

Ja, vi tycker samma sak (Du röstade på detta alternativ)

Vi är båda överens om att om jag skulle bli gravid i nuläget är abort det alternativ vi kommer att välja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

radartard:

Ja, vi tycker samma sak (Du röstade på detta alternativ)

Med min senaste var båda för abort i dåläget.
Med den innan var det mer tveksamt, vi ville båda ha barn men inte just då, och beslutet var väl att vi troligen skulle behålla det.


   
SvaraCitera

radartard:

Nej, tror vi tycker samma sak

Jag vet att vi båda inte har några problem med tanken på aborter, eftersom jag redan genomgått en så vet jag att jag skulle klara det igen. Nu är vi ju ändå ur skolsystemet och jobbar, så nu är det ju frågan om han skulle våga överväga att behålla ett ev. barn om den situationen skulle uppstå. Nu har vi större chanser att klara av ett föräldraskap än vid min allra första graviditet, men som sagt, vet ju inte helt vad han tror om detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera