Aviseringar
Rensa alla

Har ni en nära vän,släkting eller skolkamrat som röstar på SD?


Ämnesstartare

Hur många av er här har en nära vän, släkting, arbetskamrat eller skolkamrat och som ska rösta på Sverigedemokraterna? Och vad tycker ni om det? Speciellt riktade till er som inte själva röstar på SD och som ogillar partiet.


   
Citera

ja 

[skäms]


   
SvaraCitera

Jag har både släkt och arbetskamrater som tänker rösta på SD. Ser inget fel med det, deras val. Kan ju notera att några utav arbetskamraterna är själva inte svenskfödda 


   
SvaraCitera
mynona

Har en släkting som kan förmodas rösta på Sd. Eftersom vi aldrig umgås är det inget jag bryr mig om. Har också en homosexuell bekant som säger sig kunna rösta på SD i rädsla för islamsk homofobi, men det var länge sedan hn sade det och jag vet egentligen inte om hn mest sade det för att illustrera en poäng snarare än att han menade det bokstavligt. 


   
SvaraCitera

nej jag har inga vänner eller släktingar som kommer rösta på sd. dock umgås jag numera endast m akademiskt folk, så det är inte så konstigt. 


   
SvaraCitera

 Nej 

 


   
SvaraCitera
Kudhos

Det har jag säkert. Men jag bryr mig inte. 


   
SvaraCitera

Nä, inte vad jag vet.


   
SvaraCitera

yes

y


   
SvaraCitera

ja,

 

men jag ser inte honom som en /vän/ direkt. vi är klasskamrater och jag är jätterädd för honom varje gång han yttrar sig om sd. han kan öppet säga hur mycket han "hatar bögar och blattar" osv. ingen gör något åt det, folk bara fnyser åt honom. han har aggressionsproblem.


   
SvaraCitera

Sheriffen: arbetskamrat

2 st - varav en vän också samt en som bara är vän (som inte har något att göra med min arbetsplats alls alltså) - så länge dom inte tjatar på mig om att rösta på SD så är det fine - och det gör dom inte heller. Vi har pratat om det, jag har fått frågan varför jag inte vill rösta på SD och vad jag tycker om det och mitt svar har man respekterat i stället för att skrika "DU HAR FEL DU ÄR DUM I HUVUDET SOM INTE RÖSTAR PÅ SD" (fast så är vi ju vuxna människor också). Två utav dessa har blivit lite tveksamma sedan jag gjort dom uppmärksamma på att en SD-politiker blivit petad för att ha tyckt att Breivik gjorde rätt.

Det handlar inte enbart om vilket parti man stödjer utan det handlar också om attityden mot den/dom som inte håller med en oavsett anledning.

Finns nog fler arbetskamrater som stödjer SD, men vi pratar sällan politik öht på jobbet så jag vet knappt vem som stödjer vad alls egentligen.

Hjärta


   
SvaraCitera

Nej.


   
SvaraCitera
reben

har släkting som säger hon hittat nytt parti o alla fattar typ


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Statistiskt så finns möjligheten


   
SvaraCitera

finns en..

hn sjönk enormt i mina ögon..

tror hn är rädd att jag är homosexuell också..

eller så har hn bara jävligt knepig humor..

jaja.. träffar hn max en gång om året.. så jag bryr mig inte


   
SvaraCitera