Aviseringar
Rensa alla

Har ni en nära vän,släkting eller skolkamrat som röstar på SD?


Inte vad jag känner till.


   
SvaraCitera
time
 time

Nej.


   
SvaraCitera

Nä. Kommer från en välutbildad och berest släkt (usch så snobbigt det låter) så de röstar ej på det viset. Merparten av dem röstar nog snarare på ngt alliansparti.
Vet ingen jag räknar som kompis lr vän som röstar så heller. Eller jo, har en fbvän som röstar så men hn borde verkligen inte göra det pga hns åsikter verkar ej stämma överens med deras utom när det gäller islam och arbetskraftinvandring. Dock räcker det väl.


   
SvaraCitera

Personligen är jag vän med allt från kommunister och borgare. Kul är det dock att jag känner ganska få sverigedemokrater själv. Finns väl ett par men inga som är lika aktiva som jag själv. Kommer själv från en väldigt akademisk släkt där de flesta nog röstar borgerligt förutom min närmsta familj som är väldigt vänster.

Vad folk röstar på är irrelevant för mig privat. Det gäller alltid att skilja på person och åsikt.


   
SvaraCitera

[41:34] Not equal is the good response and the bad response. You shall resort to the nicest possible response. Thus, the one who used to be your enemy, may become your best friend

"and when the ignorant address them harshly they say words of peace"

AL-Furqan: 63

Jag skiter fullständigt i vad dom har för åsikter 


   
SvaraCitera

min moster
hon är dock lite bakom flötet överlag så det är ingenting som förvånar mig

Hon döpte sin dotter, alltså min kusin, till Zamira när hon föddes 2002. Jag föddes 1997 och heter Samira. Fniss.


   
SvaraCitera

En av mina vänner känner någon som har en vän som är vän med en sdare.


   
SvaraCitera

Min pappa. Men han hade ingen pappa och hans mamma slog honom när han var liten. Han gick inte i skolan heller. Jag försvar inte, jag försöker bara förstå en kväll som denna i min ensamhet. ÅHHHHH fan 


   
SvaraCitera

absentthinking: Hon döpte sin dotter, alltså min kusin, till Zamira när hon föddes 2002. Jag föddes 1997 och heter Samira. Fniss.

vad är det för fel med det? gulligt att ni heter samma sak lix


   
SvaraCitera

en i min släkts unge dog när hen var tre dagar gammal. när en annan släkting (också släkt med släkting nr )  ca sex år senare fick en unge döpte hon hen till samma namn som den döda ungen haft. jag vet inte riktigt om jag ska se det hedrande eller inte.


   
SvaraCitera
Ice
 Ice

Nej inga vänner och släktingar, dom flesta av mina släktingar bor kvar i mitt hemland.
Apropå arbetskamrater så vet inte om någon av dom röstar på SD.


   
SvaraCitera

isola: Nä. Kommer från en välutbildad och berest släkt (usch så snobbigt det låter) så de röstar ej på det viset.

isola: välutbildad och berest släkt

Hjärta

absentthinking: min moster

Fattar inte att SDU finns - då SD verkar vara ett parti som verkar ha mest stöd hos medelålders och äldre personer - konservativa, sådana som är rädda för allt som är annorlunda.... Fast nåja, det är väl för att locka unga väljare, men vi såg ju hur bra det gick på (än så länge) två skolorMycket glad

Hjärta


   
SvaraCitera

kukoxo: dock umgås jag numera endast m akademiskt folk, så det är inte så konstigt.

kännr till mkt akademiskt folk som är sd-anhängare 


   
SvaraCitera

min storebror skulle eventuellt kunna göra det. men tror inte han röstar alls tack och lov.

tycker det är jävligt pinsamt. att ha den typen av åsikter som han har passade bättre på 40-talet än nu


   
SvaraCitera

tror annars min innersta krets är "ren"

S3ON:

kännr till mkt akademiskt folk som är sd-anhängare 

hur många definierar du som "mkt"? som kuk sa tycker jag det är gansla "rent" från sådana åsikter om jag ser till alla personer jag umgås med/känner till åsikterna hos (har i princip bara folk som har högskoleutbildning eller håller på att utbilda sig i min vänkrets)


   
SvaraCitera