Aviseringar
Rensa alla

Har ni fallit för grupptryck?


Ämnesstartare

Har ni fallit för grupptryck när det kommer till alkohol, rökning? Eller är detta vanor ni själv har valt att leva?


   
Citera

Anura: nej

Aldrig såhär långt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:
Har ni fallit för grupptryck när det kommer till alkohol, rökning? Eller är detta vanor ni själv har valt att leva?

Nope. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det känns ganska naivt att anta att det inte har spelat en liten roll ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ply:
det känns ganska naivt att anta att det inte har spelat en liten roll ändå

sjklart men sjukt ifall man har svårt att ta egna val.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ibland, men man skulle ju aldrig göra nåt man inte vill pga grupptryck. Grupptryck kan bara påverka om man inte bryr sig vilketdera


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

sjklart men sjukt ifall man har svårt att ta egna val.

inte så sjukt om man har lågt självförtroende och dåliga vänner, lätt hänt menar jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror inte det, jag var mer personen som fick andra att göra saker som eventuellt var lite dumma


   
SvaraCitera
mynona

Anura: nej

Inte medvetet i alla fall, och ska man diskutera vad som har påverkat omedvetet finns det ju inget som inte har åstadkommits genom yttre påverkan. Jag smakade dock alkohol på eget initiativ och beslut första gången, och har konsekvens vägrat röka på egen önskan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej. första gången jag rökte gjorde jag det ensam. haha. Ingen pushade mig till att testa alkohol heller, när jag gjorde det var det av egen nyfikenhet.

Sen kan det väl ha hänt att jag blivit hetsad och hetsat andra till att svepa/ta en shot men det är en annan sak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: Jag smakade dock alkohol på eget initiativ och beslut första gången, och har konsekvens vägrat röka på egen önskan

har du ångrat det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Japp

Druckit mer nä jag inte borde typ


   
SvaraCitera
mynona

Anura:

har du ångrat det?

Vilket av det? Jag har oavsett inte ångrat något av det. Jag gjorde i båda fall som jag själv ville och det håller jag fortfarande fast vid eftersom jag är nöjd med mina beslut. Jag ville inte röka och jag har inte rökt, vilket jag är nöjd med. Jag ville själv dricka och jag dricker när jag själv önskar det, vilket  jag också är nöjd med. 


   
SvaraCitera
Ice
 Ice

Rökning - nej, har satt ner foten när andra försökt övertala mig.

Alkohol - ja, vart övertalad på en fest.


   
SvaraCitera

Anura: nej11 st

Röker och dricker efter eget önskemål


   
SvaraCitera