Aviseringar
Rensa alla

Har ni fallit för grupptryck?


Ämnesstartare

Anura: Ja

lr alltså började ju när jag var jätteensam och hade dödslängtan = ingen grupp att trycka på mig

men sen så har det la hänt att man ej har kunnat motstå en cigg om man var i sällskap som rökte och så ibland kskeeeeee på senare dar 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fast dt är väl iofs inget tryckkk dååå så nej, jag röstade fel 

mvh


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nepp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja asso vem hade druckit alkohol i denna tid utan nåt slags kollektiv dumhet, grupptryck i form av läkemedelslobby och idiotiska droglagar

finns så mycket bättre alternativ, finns till och med andra alkoholer som ger samma berusning (med högre potens därtill) utan att metaboliseras till gift. men dom är förbjudna. 


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Jag är grupptryck.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har gruppryck


   
SvaraCitera

Jag brukar reglera grupptryck med en ventil.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lol minns att mina vänner insisterade att jag skulle börja dricka.. But they failed..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har gått imot grupptryck flera gånger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Från början var det väl lite så. Kombinerat med nyfikenhet.


   
SvaraCitera
time
 time

Jag tror nog att de första gångerna jag tjuvrökte var på grund av grupptryck. Alkohol vet jag faktiskt inte. Kanske lite där med, men jag var ganska sen med att börja festa, och jag kan inte minnas att någon någonsin skulle sagt emot eller tjafsat om jag inte druckit/snusat/rökt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ops, svarade ja men menade nej. 

Rörde mig aldrig i den kretsen när man var i den känsliga perioden kring tonåren så följde mestadels mina egna regler och behov. Vid de få tillfällen man tänjde på smärtgränserna gick det väl ändå förhållandevis lungt till och var ändå på mina villkor.


   
SvaraCitera
Yaren

Det beror på vad man menar med grupptryck. Skulle säga nej om man menar ganska konkret att några sagt "kom igeeeen alla gör så, det är ingen faaaara!! Kom igeeeen!" 
Men människor är ju flockdjur, och jag hade förmodligen aldrig druckit om inte folk omkring mig hade gjort det första gången jag var full, och mina kompisar drack ju. 

Men nej, inte direkt att folk övertygat mig, det växte fram av sig själv i deras sällskap. Så indirekt är svaret typ, direkt nej.

nu talar jag om alkohol, palla röka


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag röker eller dricker inte


   
SvaraCitera
reben

hade väl inte gjort d om ingen annan gjorde det? men aldrig känt mig pressad


   
SvaraCitera