Aviseringar
Rensa alla

Har ni haft problem att sälja saker på tradera, blocket osv?


Ämnesstartare

Hej!

Jag undrar om ni har haft problem eller sådant med att sälja saker och ting på blocket, tradera osv? För att jag är rädd över att göra sådant för att det är okända människor man säljer till. Man vill inte få problem osv. Och hur går de till exakt?

Tack för svar!


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Rekommenderar dig att ange ett svenskt kontaktnamn, annars kanske det kommer ett gäng rassar med baseball-trän och knackar på! Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det står väl på deras hemsida hur det går till?

Av min korta erfarenhet kan jag säga att vissa varor är svåra att sälja.
Och ibland kan folk buda, vinna bud men sen inte höra av sig fast man hört av sig till dem.


   
SvaraCitera

Säljer rätt mycket på  Tradera. Har inte haft några direkt problem för utom vid enstaka tillfällen folk som budar och ångrar sig.  Kunder som klagat på smådefekter osv har tack och lov inte varit många. 

Större problem än så har jag inte haft.

Anura: Och hur går de till exakt?

Annars är det bara att besöka Blocket och Tradera och läsa på hur sidorna fungerar.


   
SvaraCitera
Czar
 Czar

Det enda problem jag har haft med blocket är invandrare som har försökt pruta priset med minst 50% (jag skämtar inte och då menar jag sådana med villa, bmw, pizzeria, osv...). Oftast är det sydeuropeer, turkar, araber och somalier som har  märkligt nog ärvt detta giriga tankesättet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Czar:
Det enda problem jag har haft med blocket är invandrare som har försökt pruta priset med minst 50% (jag skämtar inte och då menar jag sådana med villa, bmw, pizzeria, osv...). Oftast är det sydeuropeer, turkar, araber och somalier som har  märkligt nog ärvt detta giriga tankesättet.

i många andra länder prutar man på allt och det är inget konstigt med det


   
SvaraCitera
Czar
 Czar

isola: i många andra länder prutar man på allt och det är inget konstigt med det

Man prutar oftast till normal nivå men i sverige är det värst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Czar:

Man prutar oftast till normal nivå men i sverige är det värst.

att invandrare prutar värre här än i sina egna länder eller va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

i många andra länder prutar man på allt och det är inget konstigt med det

Hört talas om att ta seden dit man kommer? Är man inte beredd att betala det man bjuder ska man inte bjuda öht.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganon:

Hört talas om att ta seden dit man kommer? Är man inte beredd att betala det man bjuder ska man inte bjuda öht.

det ges nog inte ut någon handbok när man flyttar hit


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

det ges nog inte ut någon handbok när man flyttar hit

Det är just det som är felet. Att invandrare flyttar hit och tror att de kan bete sig exakt som i sina hemländer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja snälla börja diskutera invandrare. vill höra ganons intelligensfulla åsikter om det i en tråd om tradera och blocket.


   
SvaraCitera