Aviseringar
Rensa alla

har ni någonsin tänkt på varför #2


Ämnesstartare

har ni någonsin tänkt på varför ni gör det ni gör ?? vad syftet är i alla era handlingar ??
det finns eg bara 1 mål att uppnå, och det är att direkt eller indirekt, medvetet eller omedvetet, sätta avtryck och göra uttryck för att förmedla till nästa observatör det faktum att universum med dess innehåll är 1 fantastisk sak

jag ska förklara lite mer

de allra flesta drivs av sina begär för att omedvetet skapa 1 florerande kultur, mänsklighetens fotavtryck, då alla "nödvändiga" ting som har skapats i slutändan endast finns till för att tillfredställa den enskilda individen
(nu blev jag givetvis avbruten igen av att jag var tvungen att bära ut kaffe till herrskapet och tårtan)
detta är den indirekta och oftast omedvetna vägen att smycka, utföra och slutföra livet sett ur 1 stort perspektiv
det är lätt att se främst bland andra organismer än människan, för visst är livet vackert? komplexiteten föder dess skönhet, att det ligger så mkt bakom resultatet
om man då inser att detta är meningen med livet kan man finna 1 källa av obegränsat med tillfredställelse i det direkta skapande man attraheras av; man kan medvetet & direkt göra 1 avtryck från livets yttersta spets, dvs den egna personen i nuet
kalla det "nirvana" lr vad helst ni känner för, men att tillfälligt kunna frigöra sig från sina begär för att visa vad livet handlar om, det är 1 förmåga jag tkr alla som kan borde odla
skapa, kommunicera och lär vidare, så att skönhet och intelligens frodas

jag hoppas inte ni tolkar begreppet skönhet som t.ez. 1 6ig tjej; det jag menar är att ju större 1 system blir, desto vackrare
att någonting är 6igt innebär lockelsen till "den indirekta vägen"
det är inte fel att välja den indirekta vägen, men jag tkr att man ska veta att båda finns

puss från mig till alla, hoppas ni vet vad jag pratar om
& fortsätt kommunicera, men glöm ej att det är lika viktigt "läsa" som att "skriva"
det här inlägget är som 1 överblick över allt annat, om ni nu undrar

(detta är andra gången jag skriver tråden, då jag blev omdirigerad till startsidan efter första gången, så jag minns inte exakt vad jag skrev... det fick bli 1 försök att återskapa mina tankebanor)


   
Citera
Ämnesstartare

apselut


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ddu äkr smart


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

ddu äkr smart

ganska
men det är du också [crazy]


   
SvaraCitera

försöker bara lata mig så mycket som möjligt, antar att denna tes inte stämmer på mig


   
SvaraCitera

Blir bättre om man slutar tänka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Djävulen:

försöker bara lata mig så mycket som möjligt, antar att denna tes inte stämmer på mig

tänk efter
vad gör du eg när du latar dig


   
SvaraCitera

Tänk efter nu före?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fejlarn:

Tänk efter nu före?

aa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bumpar tråden i pedagogiska syften


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om du e seriös vill att människor ska läsa o ta det du skriver på allvar så tycker jag att du ska avnända 1 bättre språk mn men du vet väl det sj


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fdlöj fd fdf0+ 2o+ dddddjr43i 02q oöls

sdf

3
3
3999999999999999ruein klf 2j2l1io4ej4

ÄERST!!!!!! HEJ! tjen a gkad ajukkar ic fuiktelar

fruktliR!!! oj m fa [smile][smile][smile][smile]


   
SvaraCitera

alltså vafan, kopierat texten från npgon sida du tyckte verkade smart eller... men jag fattade ändå ( tror jag, orkade inte läsa mycket) vad du menade.

jag tänker mycket på det. mitt övergripande syfte med allt jag gör är att vara lycklig, bli lycklig. på ett långsiktigt plan, utbilda mig få ett bra jobb därmed bra liv ( inte behöva vara fattig, i den bänämningen bra liv) därför jag sköter skolan mycket noggrant. på kortsiktigt plan göra roliga saker, jag gillar för att vara lycklig. sedan finns det ju såklart alltid saker man är tvungen att göra, eller bara gör som finns i ens liv utan någon direkt synbar viktig anledning, men sådamt är inte fel, det finns en plats för allt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Libertad:

ÄERST!!!!!! HEJ! tjen a gkad ajukkar ic fuiktelar

fruktliR!!! oj m fa [smile][smile][smile][smile]

cp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

cp

thx så jäval mktt???!!


   
SvaraCitera