Aviseringar
Rensa alla

Har ni nångång varit med om en förbjuden kärlek?


Ämnesstartare

Det är så att min familj har en sträng regler o det e e att jag får inte dejta andra killar förutom dom som kommer från mitt hemland och jag tror jag håller på o bli kär i en svensk kille. Vad ska jag göra ???


   
Citera

Vilket land kommer du ifrån,? Jag förknippar mest förbjuden kärlek med att vara kär i släktingar och dylikt. De verkar inte ha ett öppet sinne, går det inte att förklara att du ogillar deras gamla syn på kärlek så håll dem på avstånd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

Vilket land kommer du ifrån,? Jag förknippar mest förbjuden kärlek med att vara kär i släktingar och dylikt. De verkar inte ha ett öppet sinne, går det inte att förklara att du ogillar deras gamla syn på kärlek så håll dem på avstånd.

Albanien jo men jag respekterar verkligen deras regler jag älskar mina föräldrar min mitt hjärta dras till den här svensken


   
SvaraCitera

AutismGirl:

Albanien jo men jag respekterar verkligen deras regler jag älskar mina föräldrar min mitt hjärta dras till den här svensken

Ett svårt vägskäl man kan stå inför i livet. Antingen håller man med sina föräldrar och avstår från att träffa den kärlek man hittat för att undvika osämja i familjen. De andra alternativet är att följa den kärlek man hittat och strunta i släktingars åsikter.

Jag säger följ ditt hjärta.


   
SvaraCitera
Czar
 Czar

AutismGirl:

Det är så att min familj har en sträng regler o det e e att jag får inte dejta andra killar förutom dom som kommer från mitt hemland och jag tror jag håller på o bli kär i en svensk kille. Vad ska jag göra ???

Är du under 18 och tänker inte studera efter gymnasiet så bör du nog avstå tills du är myndig och har jobb.


   
SvaraCitera

Vänta tills du blir 18 och har en egen lägenhet, då har du lagen på din sida och om din familj försöker att göra något så är du ändå tryggare än om du skulle bo hemma. Du får nog vara beredd på alla emotionella konflikter som uppstår sedan.

Du som är alban, jag måste fråga dig bara; vad anser dina föräldrar om att du skulle dejta en alban som hade en annan religion än din? Men ni båda var albaner.


   
SvaraCitera
mynona

Eftersom det är en dålig regel finns det ingen anledning till varför du skulle få dåligt samvete av att träffa honom utan att tala om det för dem. 


   
SvaraCitera