Aviseringar
Rensa alla

Har ni ngn låt ni kopplar till visst tillfälle eller viss känsla?


Ämnesstartare

Exempelvis:

lyssnade på

varje morgon under 1 tid mitt liv va fucked å jag var trött på allt, så tänker på d när jag hör d1


   
Citera
Ämnesetiketter

Vara nykär, förlora oskulden, annat första-flickväns-relaterat. Mest pga att det var hon som visade mig denna låt.

Liten och deppig med dålig självkänsla.

Liten och arg på allt.

Lugn, nöjd med allt.


   
SvaraCitera

Denna:

Beroende av en grov svacka så giver denna låt sådana starka känslor. Den giver mig lugn i tider av sorg och kaos.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

var 13, börjat högstadiet, ville vara cool och passa in, men kände mig som en utomjording i den lilla byn. var nästan lite småkär i danne

var kär för första gången

åkte nattbuss hem från umträff 2009
var helt[love][love]
typ

blev dumpad via sms/msn. var sjuuuuuuuuuuuuukt arg


   
SvaraCitera

Kan inte längre lyssna på underbara Seeed. De väcker väldigt jobbiga känslor till liv. Fuck alkohol + sentimentalitet is not good [love]


   
SvaraCitera
Lounge

finns så sjukt mkt..

14 år.. va hetaste låt1.. hängt me hela livet typ

14 år.. jag o min kompsi sjöng jämt på den sa "ska du hänga mä???" o hon ba "Nääää.."

sommarflört 2010

våren 2010 i stockholm

sommaren 2009 på mataffären jag jobbade på i stockholm 😛

p&l 2010

osv


   
SvaraCitera
Lounge

gillar att typ alla postat pixies


   
SvaraCitera

Lounge:

gillar att typ alla postat pixies

Tänkte samma. Skäms lite för att detta är första gången jag lyssnat på dom [love]


   
SvaraCitera
Lounge

Zapetta:

Tänkte samma. Skäms lite för att detta är första gången jag lyssnat på dom [love]

guuuu 😛


   
SvaraCitera

Tillfällen som skänker mig speciella känslor

Vinter 2004/2005:

Våren/sommaren 2006:

Vinter 2006/2007:

Sommaren 2007:

2008:


   
SvaraCitera

katamari:

Vara nykär, förlora oskulden, annat första-flickväns-relaterat. Mest pga att det var hon som visade mig denna låt.

Kom på att det finns fler låtar (dels pga pixies-låten lounge postade) som är direkt kopplade till denna tid/detta minne:

MMMMMMMMMMMM, myser med minnen. [love][love][love]


   
SvaraCitera

Lålten spelades högljut i hockeyomklädningsrummet.

Musiklektionerna från 4-7 klass.


   
SvaraCitera

Känner lite stolthet över min förra klasskompis. Han har hållit på med musiken + dansat mycket länge och det är kul att det går bra för honom och hans vänner. Signad av universal nu.

Clooney - Alexis Weak

Ger en viss känsla av melankoli, saknad och ångest.

Påminner om världens alla problem och hur lite människor i västerländska länder tänker på det.

Beskriver min relation till en människa jag inte tala med på nästan 11 månader och som jag troligen aldrig mer kommer ha kontakt med.

När jag hade som lägst självförtroende var det den här låten som gav mig hopp om att någon kanske skulle kunna gilla mig någon dag, trots mitt bristande yttre.


   
SvaraCitera

Oh ja, Håkan Hellström!

Vilken Håkan-låt som helst:

Vara full för första gången/gångerna i parker, hångla för första gången/gångerna, allt är nytt och spännande


   
SvaraCitera

mm[sad]


   
SvaraCitera