Aviseringar
Rensa alla

Har ni sökt hjälp nån gång?


Ämnesstartare

Varför gjorde ni det? Hur gjorde ni det? Vad för slags hjälp? Hur var det?

=)


   
Citera
Ämnesstartare

Ibland vill man ju bara kasta ut det man har inne i sig, och för mig kändes det bättre att prata med nån som inte kände mig. Och då blev det Tjejzonen där jag pratade med nån tjej. Ingen psykolog eller så, men det hjälpte ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lol ja. gick till läkare pga självskadebeteende/självmordstankar fick remiss till psyk å fick diagnos bipolär å nu går jag dit ofta. är najs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har sökt hjälp för mycket genom att ringa i telefonen, för ångest, ptsd och allmänna märkligheter


   
SvaraCitera
Paseo

jag har sökt hjälp
först hamnade jag hos en jättesöt psykoterapeut som hette Siw-Britt, hon såg ut som en liten grå mus och sa inte så mycket, men hon var jävligt bra. Tack vare henne fick jag reda på att jag hade panikångest och "behövde" tabletter.

Sen skickade hon en remiss till BUP. och via BUP går jag nu fortfarande till en KBT terapeut. Och det är otroligt bra!! De har ökat min medicin så mycket nu så jag är helt crazy, trodde först det berodde på medicinen men enligt min terapeut är det bara min egentliga personlighet, med en liten överdrift eftersom jag inte skäms för något alls hahaha och har 0% social fobi pga tabletterna.

I maj gjorde jag en massa tester och i juni fick jag reda på att jag haft en ganska hög depression de senaste åren, men liksom växt in i det så kommer inte ihåg hur det var innan.

Depressionen försvann i slutet av juni, tack vare att jag gjorde en massa roliga saker tack vare min medicin.

Numera har jag dåliga dagar ibland, kan få små attacker ibland också.

Men mår så jääääääääävla bra alltså. Bara om man jämför med förra hösten så är det en stor förändring.

Behöver du hjälp, SÖK [smile][smile][smile][smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Julitaatiluj:

Ibland vill man ju bara kasta ut det man har inne i sig, och för mig kändes det bättre att prata med nån som inte kände mig. Och då blev det Tjejzonen där jag pratade med nån tjej. Ingen psykolog eller så, men det hjälpte ändå.

Vad bra! Det behöver inte alltid vara en psykolog. Men i mitt fall... jag behöver reda ut HELA mig känns det som. Alltså, typ allt.

Var det lätt för dig att ta kontakt med dom? Om du förstår vad jag menar...

Birgrrr:

lol ja. gick till läkare pga självskadebeteende/självmordstankar fick remiss till psyk å fick diagnos bipolär å nu går jag dit ofta. är najs.

Så bra =)

Monty Cantsin:

har sökt hjälp för mycket genom att ringa i telefonen, för ångest, ptsd och allmänna märkligheter

Vad menar du ringa i telefonen?

Paseo:

jag har sökt hjälp

Roligt att höra att det har gått så bra. Förstår att det måste kännas otroligt skönt.
Men hur kände du för att göra det? Menar.. kändes det självklart?

Paseo:

Behöver du hjälp, SÖK

Ja, jag anser nog att jag behöver det. Trodde att jag kunde "fixa" mitt liv på egen hand men jag är trött nu.. så, jag ska göra det väldigt snart.


   
SvaraCitera
Paseo

ice_:

Men hur kände du för att göra det? Menar.. kändes det självklart?

Asså jag fattade ju först inte att jag var deppad å så, men pga att jag inte åt så bad skolsköterskan på gymnasiet mig att gå till skolkuratorn. Och hon skickade vidare mig till en psykoterapeut. Och det kändes otrooooooligt skönt bara, att det inte var fel på mig och att jag inte bara var konstig utan att jag bara hade dålig reptilhjärna om man säger så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ice_:

Hur gjorde ni det?

ice_:

Vad menar du ringa i telefonen?

ice_:

ringa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

neup! [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej, men bröt ihop hos läkaren på vårdcentralen en gång och då var han snäll och satt och pratade med mig en bra stund. Men det var inte som att jag sökte hjälp, utan det hände bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paseo:

Asså jag fattade ju först inte att jag var deppad å så, men pga att jag inte åt så bad skolsköterskan på gymnasiet mig att gå till skolkuratorn. Och hon skickade vidare mig till en psykoterapeut.

praktiskt hehe

Monty Cantsin:

ringa i telefonen

Jag är inte dum. VART ringde du?

Fingerprints:

nej, men bröt ihop hos läkaren på vårdcentralen en gång och då var han snäll och satt och pratade med mig en bra stund. Men det var inte som att jag sökte hjälp, utan det hände bara.

Okej. Men varför hände det då? Och har du sökt hjälp efter det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aa när jag hade ont i knät fick jag hjälp av skolläkaren


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ice_:

Jag är inte dum. VART ringde du?

närpsyk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Birgrrr:

gick till läkare pga självskadebeteende/självmordstankar

vad modig du är.

Paseo:

Behöver du hjälp, SÖK

inte alltid så lätt


   
SvaraCitera

Jag hade öroninflammation och behövde således penicillin.
Det kunde jag inte fixa själv.


   
SvaraCitera