Aviseringar
Rensa alla

Har ni varit deprimerade, haft ångest etc?


Ämnesstartare

Hej jag undrar om någon här här lidit av psykisk ohälsa (typ ångest, nedstämdhet, minskad livslust, depression etc.) ? Tycker det känns som att dem flest någon gång mått dåligt men att det inte är så många som söker hjälp?
Har ni som mått dåligt sökt professionell hjälp, varför/varför inte? Ni som sökte hjälp fick ni den hjälp ni behövde? v


   
Citera

Alla dina exempel just nu och nej jag har inte sökt hjälp. Tänker inte göra det för då hamnar jag säkert på ett mentalsjukhus och får en nål in i ögat eller något dumt som det.... Galen


   
SvaraCitera

gudja


   
SvaraCitera

Jag kände mig rejält nedstämd hade ingen glädje alls pga stress och prestationsångest. Jag bytte skola pga stressen och då blev allt mycket mycket bättre. Jag pratade aldrig med någon utan jag bara bad mina föräldrar om att få byta skola. Försök hitta en källa till varför du mår dåligt och sedan utifrån det hitta en lösning på problemet. 


   
SvaraCitera

Jepp. Har även sökt och fått hjälp så mått mkt bra nu


   
SvaraCitera

oh ja, har dock aldrig sökt hjälp även om det kanske ibland skulle behövas


   
SvaraCitera

Haft en väldigt annorlunda uppväxt , så hade ångest i några år 14-18. Sen tog jag ut mig ur skiten . Och saker ändrades med tiden . 


   
SvaraCitera

jaa. har gått hos en kurator/psykoterapeut i flera år + gått kurser, vilket har hjälpt mkt


   
SvaraCitera

Har väl alla.. Inte alla har råd att söka hjälp dock, ähum


   
SvaraCitera

Alla här.

Välkommen till mentalsjukhuset i digital form.


   
SvaraCitera
3lis
 3lis

självklart, var mycket hos psykologer när jag var 17 18 men nu är jag äldre och borde kolla upp mig igen för de börjar gå utför, oh no fuck life


   
SvaraCitera

Det går i perioder för mig. Har ett par gånger valt att gå till läkare och då fått ssri utskrivet. Funkat okej. Tycker absolut inte det har löst någonting, bara underlättat för stunden, och det har fått duga.


   
SvaraCitera

Ja, som alla andra. Har heller inte sökt hjälp för det.


   
SvaraCitera

Blir deprimerad ibland, men då tänker jag bara på hur utomordentligt fantastisk jag är så känns allt bra igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle  någon kunna tänka sig att svara på en enkät om det? Jag ska skriva en uppsats om psykisk ohälsa bland unga. Man svar såklart anonymt GladHjärta

https://docs.google.com/forms/d/1TWF6Fj-doUdWpnrx91yp4nDjd3XHHw9IxtBy6JyZaVE/viewform


   
SvaraCitera