Aviseringar
Rensa alla

Har NP i Eng imorgon och tror att jag är sjuk...


Ämnesstartare

Jag går i 6an och imorgon har jag Nationella Prov i Engelska men jag tror att jag är sjuk. Min bror har haft magsjukan och jag tror att jag blivit smittad. Kan jag göra provet en annan dag?


   
Citera
Ämnesetiketter

Du går i sexan. Du kan i princip göra vad du vill och ändå klara dig hur bra som helst.

mvh mogen vuxen

(ring skolan på morgonen och fråga. går det inte så kan du ju gå dit bara för provet och sedan hem igen)


   
SvaraCitera

Erhhhhm asså sånt här borde ju jag kunna och har vetat men nu blev jag osäker... Tror vissa har sagt att det är ett prov som måste göras på plats och bestämd tidpunkt. Men undantag kan vara P.G.A. grundliga skäl som sjukdom, olycka osv... I sådana fall så kan provet få tillgång att göras under senare tidpunkt men det lyder under vissa förhållanden då provet kan vissa av de andra som gjort det, skvallra" Men om du bestämmer med din lärare och hon/han kan ha uppsyn av dig under provet så ska det nog funka.


   
SvaraCitera

Försök ha en trevlig dag hemma istället


   
SvaraCitera
b1son

de måste ju erbjuda ett annat provtillfälle isf


   
SvaraCitera
reben

man behöver inte göra np


   
SvaraCitera

Äh skit i skolan, ja hade typ 80 % frånvaro i 6:an till 8:an men skärpte till mig och fick väldigt bra betyg, det är inte så jätte viktigt


   
SvaraCitera

Klart du får göra det nån annan gång om du är sjuk. Kanske inte om det är en grej som alla ska göra samtidigt men du kan ju inte gå dit om du är magsjuk så du får inget minus


   
SvaraCitera

Har varit sjuk under nationella, jag fick ett nytt datum nån vecka senare. Oroa dig icke.


   
SvaraCitera