Aviseringar
Rensa alla

Har ont i foten jag flippar snart..


Ämnesstartare

Tjo , efter att jag hamnade snett med min fot när jag skejtade så har det gjort ont som fan och det var för typ tio veckor sen. Inget brutet eller stukat , det vet jag. Det är tydligen någon muskelbristning eller liknande , men vill gärna kunna skejta igen utan att det ska göra så jävla fittont. Har någon något tips på vad jag kan göra ? Gracias på förhand 🙂


   
Citera

Snälla säg att du har varit hos en doktor.


   
SvaraCitera

om du kan ha fått en infektion i foten av det där, i sånna fall lär du bli allt o få operera.

kolla upp det, bara korkat att vänta o se om det går bort efter 10 veckor är det ju helt klart stor risk för att det är något allvarligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hehe nej jag är inte helt dum i huvudet , jag har röntgat foten och läkarna sa att det var lugnt men jag undrar mer om det finns något jag kan göra så att jag enklare kan skejta ?


   
SvaraCitera

smärtstillande medel är ju effektivt[bigsmile]


   
SvaraCitera

Voltaren och vila kanke


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tackar för svaren 🙂

isola:

Voltaren och vila kanke

Offtopic men isola är du ett mod på detta forum ? Du skriver ju jämt och ständigt , 24/7 här haha 😛


   
SvaraCitera

Suddkastaren:

ftopic men isola är du ett mod på detta forum ? Du skriver ju jämt och ständigt , 24/7 här haha 😛

Jag borde nog vara det! Men har en liten stygg demon i mig som nog skulle förstöra för mig då.


   
SvaraCitera

isola:

Voltaren

Ajabaja
Eller antiinflammatoriskt är väl bra men om man inte känder det onda så går man ju bara och belastar foten på ett sätt som inte är bra.

isola:

vila

Tror jag mer på.
Och massage kanske för att inte få ärrbildning och bättre blodcirkulation.


   
SvaraCitera

Myksa:

Ajabaja
Eller antiinflammatoriskt är väl bra men om man inte känder det onda så går man ju bara och belastar foten på ett sätt som inte är bra.

Men skejtning är ju viktigt?????!!!


   
SvaraCitera

isola:

Men skejtning är ju viktigt?????!!!

Och plötsligt - en ny sida av isola framträdde. [surprised]
Har'u hängbraller och hela alltet? [smile]


   
SvaraCitera

Myksa:

Och plötsligt - en ny sida av isola framträdde. [surprised]
Har'u hängbraller och hela alltet? [smile]

Jaråh, man måste ju matcha de snart kommande hängpattarna i min ålder [wink]


   
SvaraCitera

Att du har ont i kroppen är en varningssignal. Du ska alltså INTE ta en ipren och gå ut och skejta som vanligt.

Besök en sjukgymnast, eller kanske ännu hellre en naprapat, så kan du få hjälp med rehabövningar och stärka foten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

Att du har ont i kroppen är en varningssignal. Du ska alltså INTE ta en ipren och gå ut och skejta som vanligt.Besök en sjukgymnast, eller kanske ännu hellre en naprapat, så kan du få hjälp med rehabövningar och stärka foten.

Okej , låter dock lite fjolligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

Att du har ont i kroppen är en varningssignal. Du ska alltså INTE ta en ipren och gå ut och skejta som vanligt.Besök en sjukgymnast, eller kanske ännu hellre en naprapat, så kan du få hjälp med rehabövningar och stärka foten.

Men tack ändå för svaret , vad är en naprapat ?


   
SvaraCitera