Aviseringar
Rensa alla

Hår på armarna


Ämnesstartare

DrinkTheCyanide:

Då blir det ju bara mer.

tror du själv på det?

för övrigt har jag inget emot hårväxt på armarna, men annars kan du ju använda hårborttagningsmedel, det hade jag gjort


   
SvaraCitera

DrinkTheCyanide:

!

Antingen bleka eller använda hårborttagningsmedel. Effektivt och förhållandevis långvarigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DrinkTheCyanide:

Då blir det ju bara mer.

nej, det blir det inte men stråna som växer ut blir till en början vassare som "stubb". mitt tips är att vaxa! har flera vänner som gjort det, och det funkar bra.


   
SvaraCitera

DrinkTheCyanide:

Så jag undrar om det är nån som har tips på hur man kan få bort det

Men raka dina armar med vanlig rakhyvel ,( vad är det svåra ) hur gör du liksom när du ska få bort håret på dina ben 😛 ??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

raka INTE. lite wierd med stubb på armarna


   
SvaraCitera

DrinkTheCyanide:

Då blir det ju bara mer.

DET ÄR EN MYT, varför kan ingen fatta det? [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DrinkTheCyanide:

Och värst på armarna.

Hår har man för att skydda kroppen mot värme och kyla. Jag har också hår på armarna, det syns mer på vintern när man är blek och har haft långärmat. På sommaren brukar jag sola mycket och använda peeling för att få hårproblemet ur världen, hårstråna blir lite solblekta, lite ljusare. Bruna - ljusbruna. Alla har hår överallt på kroppen, men en del har ljusa hårstrån.

Jag har ju en mamma som är thailändsk, så jag har väl automatiskt lite mörkare hår.

Om du vill få bort håren så tycker jag att du ska göra det med laserbehandling. Epilator, vax eller hårborttagningsmedel är bara jobbigt och det ser fult ut när det växer ut igen.


   
SvaraCitera

Harpyja:

Finns dom som rakar.

Jag hade en spanskalärare en gång som rakade sina armar och mustaschen, det var inte sexigt, hela hon var stubb liksom.
Annars är det väl bara att deal with it, det försöker jag göra (även om jag knappt vill gå i kortärmat för att jag är hårig).


   
SvaraCitera

besviken häst:

Jag hade en spanskalärare en gång som rakade sina armar och mustaschen, det var inte sexigt, hela hon var stubb liksom.

Folk kan gå med rakade ben men inte armar. Man ser väl bara till att göra det regelbundet. Dock blire nog lite jobbigt när man väl har bestämt sig för att låta det växa igen.


   
SvaraCitera

Gud jag är i samma sits som dig DrinkTheCyanide!
Det är så jävla jobbit när man inte kan gå utan långärmat eller kofta för att man är så jävla hårig! Och det ser så äckligt ut! Kan inte ens kolla på mig själv utan att äcklas!

Har både prövat att raka mig men som sagt inte snyggt när det kommer stubb och samma sak med vax, epilator! Funderar på att bleka det men isf vill jag bleka hela min jävla kropp! För blont hår ser inte lika motbjudande ut. Men det ultimata skulle ju vara om man kunde lasra bort hela skiten på kroppen men då skulle det kosta typ 100 000!

Jag funderar på att gå till någon läkare eller nått sånt för jag mår fan dåligt av det men jag vet inte till vilken eller hur jag tar konagt med dem! Och vad kan de göra lixom?


   
SvaraCitera

Man tar inte bort dom underbara armhåren[no-no]


   
SvaraCitera

Jo om de är som en matta på armarna!


   
SvaraCitera

Prova inte Veet blekningsmedel. Har den och har provat den 2ggr och den bleker inte alls. Går efter instruktioner ifall ni undrar.


   
SvaraCitera

Blek håret med veet blekningsmedel som går att köpa på bla kicks. Kostar runt 100 kronor. Gör ju ingte med hår på armarna bara det är ljust.. annars kan du ju alltid vaxa men raka inte, otroligt osexigt med stubb ju[wink]


   
SvaraCitera

Eller så skiter du i det. Det är inte direkt avtändande liksom.


   
SvaraCitera