Aviseringar
Rensa alla

Har satt mig i skiten..


Ämnesstartare

OK! Nu har jag satt mig i skiten på riktigt. och rullat runt i den..
19 år och gravid med en nästan dubbelt så gammal idiot till kille.. ett riktigt svin, men, jag vet att han e en bra pappa eftersom han redan har en unge.men en riktig idiot mot alla andra är den uppfattningen jag fått av honom och jag har inte träffat honom mycke... Grejen e att det känns så jävla fel att göra abort eftersom jag e rädd att inte kunna bli gravid igen,har gjort det förut och jag tänker på det nästan varje dag annars hade det varit en räkmacka. Som grädden på moset hade vi sex när jag var tillsammans med en annan..och vi bor flera timmar ifrån varandra...min ekonomi är ur funktion...ni fattar.....allt e bara så fel.
Vad ska man göra????


   
Citera
Ämnesetiketter

Du vill inte leva med en idiot bara för att denne fått dig gravid, så om du ska behålla ungen beror på hur pass självständig du är och även hur din ekonomi ser ut.


   
SvaraCitera

Ta barnet, flytta hem till honom, lev ett liv som ungt lammkött.

Sen börjar han behandla dig illa, kanske slår dig någon gång, ni skiljer er och du blir ensamstående mamma och ditt barn får växa upp i ett söndersplittrat hem.

Eller så gör du abort och väntar på att du hittar den som du tycker är rätt. Det är inte snällt mot barnet att låta den komma in i ett liv som du och din "kille" har byggt på lögner och svek.


   
SvaraCitera

vemduintejag:

Vad ska man göra????

Mawns:

så gör du abort och väntar på att du hittar den som du tycker är rätt. Det är inte snällt mot barnet att låta den komma in i ett liv som du och din "kille" har byggt på lögner och svek.

Och nästa gång så använder ni kondom [no-no]


   
SvaraCitera

det är därför man inte ska bajsa där man sover/sitter/rullar. andra djurarter har inga problem med att förstå konceptet, så jag ser inte vad din ursäkt är.


   
SvaraCitera

vemduintejag:

Vad ska man göra????

Jag tycker du ska göra abort. Du ser ju själv klart och tydligt varför du inte ska ha barn med just den här mannen och just nu.
Ett annat alternativ är ju att adoptera bort barnet men det är ju en enorm påfrestning för både kropp och psyke. Du måste fullfölja en graviditet och allt som hör till den (sluta dricka, röka, illamående, smärta) och sen måste du ge bort det barnet, Då finns risken att hormonerna ändrar dig så att du visst behåller barnet så får ni bägge två ett uselt liv. Om du ändå ger bort det måste du stå ut med att tänka på att just ditt barn finns någonstans och har ingen aning om vem du är.
Så jag tycker, abort! [y][smile]


   
SvaraCitera

Supply and Demand:

beror på hur pass självständig du är

Men det är ju ganska synd om ungen som inte får någon pappa då.


   
SvaraCitera

vemduintejag:

ett riktigt svin, men, jag vet att han e en bra pappa eftersom han redan har en unge.

alla föräldrar är inte bra föräldrar [confused][shake]


   
SvaraCitera
elinc

Jag skulle iaf gjort abort


   
SvaraCitera

I värsta fall finns de adoption.
Ta bort ungen. man vill ha en bra far till barnet.


   
SvaraCitera

[y]


   
SvaraCitera

vemduintejag:

Vad ska man göra????

aj, aj, aj låter inte kul.

abort får man tänka på noga.
Jag säger så här:

Gör inte abort, ge ungen en bra och ljus framtid med möjlighet att träffa båda sina föräldrar (trots allt) varannan vecka kanske?

för barnet har ju (trots allt) inte gjort någonting ont.
barnet förtjänar sitt liv.

Jag förstår att du är i en pressad och svår situation, men när jag läser att du inte vill göra abort för att risken är att du kanske inte kan bli gravid igen så måste jag säga att det bara är själviskt.
Ta ansvar för din handling
Tänk på barnet.
__________
dock har vi alla gjort fel och misstag i livet.

[love]


   
SvaraCitera

vemduintejag:

OK! Nu har jag satt mig i skiten på riktigt. och rullat runt i den..

Gör abort, glöm den där idioten och gör någonting vettigt av ditt liv.

ELLER

Bli en 19-årig mamma utan någon högre utbildning som är ihop med ett 40 år gammalt svin och försök se hur länge du står ut.


   
SvaraCitera

Du taskig mot barnet om du behåller det. Därför föreslår jag en abort (trots din oro) - eller att du adopterar bort ungen.

Det löser sig alltid, vettu'


   
SvaraCitera

Korkat gjort, nu måste du reda upp detta. Föreslår att du illa kvickt gör abort och sedan hittar en bättre kille.


   
SvaraCitera