Aviseringar
Rensa alla

har tappat känslorna för min pojkvän


Ämnesstartare

Jag och min pojkvän har varit tillsammans 2 år, tanken på att jag tappat mina känslor för honom skrämmer mig. Jag har funderat på detta en längre tid nu, och de är så mycket som snurrar i mitt huvud. För de första är jag så himla rädd för att såra han, han har alltid varit så rädd om mig, han har inte så många kompisar han umgås med, jag är så rädd för att jag lämnar honom ensam, och att han skulle säga att jag har förstört han. Senaste månaderna har jag bara varit irriterad och arg på honom hela tiden, så fort han rör mig knuffar jag bort han, och njuter av att vara utan han,  Han har märkt att de är nånting som är fel och han har frågat flera gånger vad de är, han säger att han är så rädd att förlora mig.

Den stora frågan är.. hur ska man göra slut med någon man varit tillsammans med så länge, och som man stått så himla nära, jag menar jag är trots allt bara 16 år, han är min första kärlek, vi har alltid gjort allt tillsammans, de har alltid känts som att det är menat att de ska vara vi, och att jag helt enkelt inte skulle funka utan han, men jag känner inte längre att jag verkligen, verkligen vill vara med honom, jag kan inte längre säga att jag är kär i honom och att jag är lycklig med honom, jag saknar han knappt när jag är utan han. 

Nu kanske jag får de att låta som att han inte är nånting alls för mig, men det var verkligen inget halv dant när vi blev tillsammans, jag var verkligen förälskad i honom, jag tappade så mycket människor i mitt liv för att jag satt han före allting, vilket jag ångrar nu, och jag tror att de är dels därför de blivit såhär mellan oss, vi har lagt ner så mycket för varandra, vi har helt enkelt varit besatt av varandra, och de är egentligen inget bra i de.

Så frågan är alltså, hur ska jag göra slut med honom på ett bra sätt? Jag är så himla rädd att jag ångrar detta, att jag kommer känna mig ensam utan honom, men samtidigt så är livet alldeles för kort för att lägga ner massa tid på att fixa ett trasigt förhållande, om man istället kan gå vidare, så om nån där ute haft samma problem eller är i samma sits, hur tänker ni uti detta, och vad har ni själv hanterat en sådan sitvation? 


   
Citera

Hej, förstår att det är en otroligt jobbig situation. Det bästa tror jag dock ändå helt enkelt är att sätta sig ner med honom och bara säga att du inte har samma känslor för honom längre. Det kommer att vara svårt oavsett, speciellt då han har kvar känslorna. Han kommer bli arg och ledsen men till slut kommer han komma över det, även om han kommer ha det jobbigt. Försök stödja honom på de sätt du kan men tänk på att det kan vara jobbigt för honom att träffa dig efter att du har gjort slut.

All lycka till er hoppas ni får en bättre situation.


   
SvaraCitera
Lounge

någonting du ska vara medveten om är att du kan inte vara tillsammans med honom bara för att han är beroende av dig eller han har få kompisar, det är inte rättvist mot dig själv. det är inte ditt ansvar. det är hans problem och jag tror att det kommer lösa sig för honom allt eftersom. inte heller är det schyst mot honom att inte berätta om hur läget är. kanske det är nödvändigt att ta en paus för att känna efter hur du känner? så du inte gör något felaktigt beslut.. och om du sedan kommer fram till att det är bäst att ni gör slut, så är det slut. jag tycker du finner anledningen till varför ert förhållande blivit som det blivit väldigt bra - du har tappat kontakten med ditt liv utanför honom och tvärtom. det är rätt viktigt att båda har ett varsitt liv utanför förhållandet för att ens förhållande ska fungera. klart man blir trött på den andre till sist.. hur som helst tror jag det är bäst med en paus eller att du gör slut. det är inte lätt, såklart.. men du kan inte hjälpa hur du känner och du har inget ansvar över hur dåligt han kommer må


   
SvaraCitera
Lounge

Tennsoldat:

Hej, förstår att det är en otroligt jobbig situation. Det bästa tror jag dock ändå helt enkelt är att sätta sig ner med honom och bara säga att du inte har samma känslor för honom längre. Det kommer att vara svårt oavsett, speciellt då han har kvar känslorna. Han kommer bli arg och ledsen men till slut kommer han komma över det, även om han kommer ha det jobbigt. Försök stödja honom på de sätt du kan men tänk på att det kan vara jobbigt för honom att träffa dig efter att du har gjort slut.

All lycka till er hoppas ni får en bättre situation.

+1


   
SvaraCitera

För mig hände det bara, jag förstod hur hon mått pga mig och såg ingen annan utväg. Prata med honom hur han känner så kommer det naturöigt men gör det snart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för svaren! 

Ibland tänker man ju att man ska fortsätta kämpa, och att jag säkert får tillbaka känslorna för honom så småningom. Det känns som att jag kommer behöva tvinga mig själv till att göra de, för att det kommer bli så himla jobbigt, jag kommer känna mig som ett svin som har sårat han, som att det är mitt fel att han mår så dåligt. Men samtidigt måste jag ju såklart tänka på mig själv, och jag vill ju vara med någon jag tycker om, annars är de inte värt att lägga ner min tid på de överhuvudtaget. Det finns alltså inget sätt alls att göra detta som inte kommer såra han.


   
SvaraCitera
Lounge

fundersam16:

Tack för svaren! 

Ibland tänker man ju att man ska fortsätta kämpa, och att jag säkert får tillbaka känslorna för honom så småningom. Det känns som att jag kommer behöva tvinga mig själv till att göra de, för att det kommer bli så himla jobbigt, jag kommer känna mig som ett svin som har sårat han, som att det är mitt fel att han mår så dåligt. Men samtidigt måste jag ju såklart tänka på mig själv, och jag vill ju vara med någon jag tycker om, annars är de inte värt att lägga ner min tid på de överhuvudtaget. Det finns alltså inget sätt alls att göra detta som inte kommer såra han.

Nej, det är helt sant. Det gör ONT när någon man är kär i gör slut. Han kanske inte kommer vilja ha kontakt med dig. Han kommer antagligen vara skitledsen och skitarg. Det är livets gång... men om du inte är kär i honom, är det så det måste bli.


   
SvaraCitera

fundersam16: men samtidigt så är livet alldeles för kort för att lägga ner massa tid på att fixa ett trasigt förhållande,

Älskar man verkligen varandra och känner att det är värt det så pratar man med varandra och kämpar för att fixa det, hur svårt det än är. Om alla skulle tänka som så att "livet är alldeles för kort för att lägga ner en massa tid på detta" så fort ett problem uppstår i ens vardag skulle det ju aldrig fungera. Mitt förslag till dig är att bara sätta dig ner med honom och berätta precis vad du känner, ju längre tiden går desto mer sårad kommer han bli när han får höra att du har känt så ända sedan du började bete dig lite underligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

absentthinking:

Älskar man verkligen varandra och känner att det är värt det så pratar man med varandra och kämpar för att fixa det, hur svårt det än är. Om alla skulle tänka som så att "livet är alldeles för kort för att lägga ner en massa tid på detta" så fort ett problem uppstår i ens vardag skulle det ju aldrig fungera. Mitt förslag till dig är att bara sätta dig ner med honom och berätta precis vad du känner, ju längre tiden går desto mer sårad kommer han bli när han får höra att du har känt så ända sedan du började bete dig lite underligt.

Det är helt sant, men det här problemet är inget som uppstått idag direkt, de har varit såhär i flera månader, och jag har verkligen försökt, men om jag inte känner nånting för honom längre så tror jag helt ärligt inte det går att göra så mycket åt de, just därför känner jag att det inte är värt att lägga ner mer tid på de. Orsaken till att jag inte pratat med han om detta ännu är för att jag har verkligen velat tänka igenom de, jag vill inte bara göra slut på allt bara för att jag en dag inte känner så för han längre, jag ville se om det förändras om det bara var nått svammel eller om jag faktiskt inte känner nånting för honom längre. 


   
SvaraCitera

fundersam16:

Det är helt sant, men det här problemet är inget som uppstått idag direkt, de har varit såhär i flera månader, och jag har verkligen försökt, men om jag inte känner nånting för honom längre så tror jag helt ärligt inte det går att göra så mycket åt de, just därför känner jag att det inte är värt att lägga ner mer tid på de. Orsaken till att jag inte pratat med han om detta ännu är för att jag har verkligen velat tänka igenom de, jag vill inte bara göra slut på allt bara för att jag en dag inte känner så för han längre, jag ville se om det förändras om det bara var nått svammel eller om jag faktiskt inte känner nånting för honom längre. 

Jag förstår absolut din tveksamhet, och det är ju ändå positivt att du kommit fram till något nu. Ellerhur? Optimistiskt sett liksom. Men som sagt, prata med honom, han kommer förmodligen bli ledsen men enligt min egen åsikt lever man hellre i en ful sanning än en vacker lögn. Lycka till!


   
SvaraCitera

Tennsoldaten sammanfattade det bra tycker jag.


   
SvaraCitera

fundersam16: Så frågan är alltså, hur ska jag göra slut med honom på ett bra sätt? Jag är så himla rädd att jag ångrar detta, att jag kommer känna mig ensam utan honom, men samtidigt så är livet alldeles för kort för att lägga ner massa tid på att fixa ett trasigt förhållande, om man istället kan gå vidare, så om nån där ute haft samma problem eller är i samma sits, hur tänker ni uti detta, och vad har ni själv hanterat en sådan sitvation?

HEJ JAG HAR VARIT DU.
Gud allt du säger är EXAKT som jag hade det. Jag valde att göra slut.
...
NEJ GÖR INTE SLUT. Man inser bara hur mycket man älskar honom etc det du borde göra är att "ta en pause" i kanske en-två veckor då kommer ni känna hur jemskt det är att vara borta från varan och då inse hur kära ni är.
Om ni inte känner så så borde ni inte vara tsm. Jag trodde jag skulle må bra efter jag gjort slut bara för att jag hade det så tråkigt/dåligt i förhållandet jag en gång älskade MEN man gör inte det, allt ni någonsin gjort kommer påminna dig.
Och tänk om han faktiskt hittar npgon annan? Eller kommer över dig snabbare än du trott? Du kommer inte kunna ha kvar honom i ditt liv efter du gjort slut.
Det är hemskt. TÄNK NOGA.


   
SvaraCitera

fundersam16: 2 år

Du har tappat intresset inte dina känslor, byt/gör om gör rätt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DetKommerAldrigVaÖverFörMig:

HEJ JAG HAR VARIT DU.
Gud allt du säger är EXAKT som jag hade det. Jag valde att göra slut.
...
NEJ GÖR INTE SLUT. Man inser bara hur mycket man älskar honom etc det du borde göra är att "ta en pause" i kanske en-två veckor då kommer ni känna hur jemskt det är att vara borta från varan och då inse hur kära ni är.
Om ni inte känner så så borde ni inte vara tsm. Jag trodde jag skulle må bra efter jag gjort slut bara för att jag hade det så tråkigt/dåligt i förhållandet jag en gång älskade MEN man gör inte det, allt ni någonsin gjort kommer påminna dig.
Och tänk om han faktiskt hittar npgon annan? Eller kommer över dig snabbare än du trott? Du kommer inte kunna ha kvar honom i ditt liv efter du gjort slut.
Det är hemskt. TÄNK NOGA.

Det jag skrev var nu ett tag sedan, jag valde att inte göra slut, när man väl kom till den punkten då man satt där och han visste hur jag kände, vi båda grät och jag ville samtidigt som jag inte ville, det var en av dom svåraste besluten i mitt liv att stanna med han. Jag har funderat jätte många gånger på att vi skulle ta en paus från varandra, och jag har sagt det till han, men han tar så illa upp, och tror att jag bara drar ut på att göra slut med han. Han förstår inte att jag är uttråkad, och det är så många saker som har förstört vårat förhållande så mycket, att han tex. är så kontrollerande, och ska man hitta på nånting kul får jag bara inte fara utan han säger han, han kväver mig nästan. Det är som att vi låtsas att vi är så lyckliga tillsammans, när det i själva verket är helt tvärtom, känns som att jag lurar mig själv, försöker intala mig själv att jag kommer bli lycklig och allt kommer förändras om man försöker, men även fast jag har försökt ett bra tag nu så händer inte så mycket, jag är så himla uttråkad i detta förhållande. Vet inte hur jag ska liksom få mig själv att inse att jag och han kanske inte är till för att vara med varandra längre. skönt att höra att någon varit i mina skor.


   
SvaraCitera

Varför är det bara småbarn som gör såna här trådar? Har alla gamla rävar gett upp?!Arg 


   
SvaraCitera