Forumet - Hår under armarna

Hår under armarna

1476 1 103
Asså den här nya grejen om att alla ska få se ut precis som de vill och inte behöva raka bort hår på kroppen ni vet... Vad tycker ni om den?

Skulle inte förvåna mig om någon redan skapat en liknande tråd men jag gör en ändå.
debepe:

Bra, jag deltar! (Du röstade på detta alternativ)

Tänkte precis göra en tråd om detta! Men lite mer omfattande och kanske riktad till killar och vad de tycker, då merparten av det manliga släktet i den fbgruppen endast gjort bort sig så ville jag få lite vanlig input så att jag inte helt tappar tron.
Vet inte hur länge jag själv kommer att palla med stubb, några dagar till kanske. Men gick med iaf då jag gillar hela idén.

Spana också in:

debepe:

Trams/Ogillar (Du röstade på detta alternativ)

Folk får väl ha hår eller inte om de vill. Men så jävla töntigt att allt måste bli en så stor grej. Och såklart måste allt visas upp på AssBook. [zzz]

Från AssBook:
"Hen som föredrar rakade underliv har dock ingen reell uppfattning. Jag menar. Ska man se ut som en fem-åring eller som en fullvuxen kvinna?"
Vilken jävla idiot! [tard]
Nintendo:

Förstår inte riktigt alternativen. Vad menar du med deltar?

Förstår det, jag antar att folk tänker i mina banor... Därför jag skapade ett till alternativ vid namn "Övrigt".

Deltar=Att du slutar raka dig för att stödja den här... Nya grejen/kampanjen[crazy]

isola:

Men gick med iaf då jag gillar hela idén.

Tycker också idén är fin men jag äcklas bara av att se bilderna de lägger ut. Mår illa på riktigt och skulle aldrig göra något liknande :( fast visst är det en fin idé men det är nästan lite löjligt när människor ska överdriva sådär. Samma sak med den där "gay-hysterin" sedan skulle alla kändisar börja förklara i TV och radio att de haft homosexuella erfarenheter back in the days, bara för att stödja homosexuella.
Blir så himla överdrivet :(
debepe:

idén är fin men jag äcklas bara av att se bilderna de lägger ut.

Fast du har ju inget emot håriga män? Jag tycker också att rakat är finast, men det handlar om att man ska få välja själv och inte känna sig tvingad till någonting, eller som ett ufo om man väljer att inte raka sig. Skitbra för unga tjejer tycker jag.
isola:

https://www.facebook.com/events/365673620120381/

Jamen, är det att delta att klicka på en facebookknapp? Hon kanske menar människor som postat bild osv? [sad]

men jaja, kan ej anse att jag deltar i vilket fall. Tycker egentligen att det hela grejen är ganska tramsig och det är synd att det ska "behövas" göra något åt det. Uppenbarligen så är hår under armarna stigmatiserat (jaja, en eventuell överdrift) eftersom det spammas hatkommentarer (fast tvivlar på att dessa sker irl, alla är ju så mycket coolare och modigare på internet...). Så länge människor hatar/bryr/blir så upprörda att de mordhotar främlingar så är det ju bra att någon försöker ändra på det.

Själv så skulle jag aldrig vika ut min kropp för att göra ett "statement" [crazy][crazy]

Och jag hoppas att de flesta trollar. [wink]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

debepe:

Deltar=Att du slutar raka dig för att stödja den här... Nya grejen/kampanjen

Aha, nä, då delar jag inte. Slutade raka mig långt innan det blev hippt [wink]
Jag håller i sedvanlig ordning med Passaro. Folk får se ut precis hur fan de vill. Det finns ingen som stoppar dem. Nu har det av någon anledning blivit någon slags slacktivism där man kan farma gilla-markeringar genom att hora ut bilder på sin orakade armhåla på Facebook.

Väck mig när människor rutinartat blir misshandlade eller fängslade på grund av deras kroppsbehåring, så kan jag vara med och protestera. Innan dess har jag viktigare saker för mig, som att peta mig i naveln.
isola:

Fast du har ju inget emot håriga män?

Tycker hår på män kan vara väldigt attraktivt om det är "på rätt ställe" och inte jättemycket men det hör egentligen inte hit - jag menade (ursäkta att jag var otydlig först) att hår under armarna på kvinnor ser extra äckligt ut.
Fast det är väl för att jag är så van vid att Inte se det, därför jag tycker att idén är fin och inte är emot den.

isola:

Jag tycker också att rakat är finast, men det handlar om att man ska få välja själv och inte känna sig tvingad till någonting, eller som ett ufo om man väljer att inte raka sig. Skitbra för unga tjejer tycker jag.

[y][y][y]
Åtta:

Väck mig när människor rutinartat blir misshandlade på grund av deras kroppsbehåring, så kan jag vara med och protestera.

Fast hela grejen är väl en reaktion på att den där tjejen som blev filmad under melodifestivalen med hår under armarna blev sjukt trakasserad efteråt? Är rätt okej med att en liten del av min newsfeed provocerar tards.
Rymdpirat:

Fast hela grejen är väl en reaktion på att den där tjejen som blev filmad under melodifestivalen med hår under armarna blev sjukt trakasserad efteråt?

Jaha. Jag har inte direkt följt melodifestivalen och vad som hänt där, även om det du säger låter lite bekant nu när jag tänker efter.

Jag känner väl ändå att det är rätt /care, men det gör väl det hela en aning mer legitimt i alla fall (även om jag fortfarande är övertygad om att det i 99 av 100 fall handlar om karmahorande slacktivism).