Aviseringar
Rensa alla

hårborttagning medelst sandpapper


Ämnesstartare

Leijonsparf:

fast fördelen är å andra sidan att man får sjukt mjuk hy (det funkar ungefär som mekanisk peeling i den bemärkelsen), och att det inte är någon risk att man råkar skära sig eller så.

Dessutom slipper man dryga röda prickar som jag får i varierande utsträckning av både rakning, vaxning och epilering. Awesome.


   
SvaraCitera

Sandpapper som sandpapper... Men alltså, fungerar det? Försvinner håren verkligen? [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Dessutom slipper man dryga röda prickar som jag får i varierande utsträckning av både rakning, vaxning och epilering. Awesome.

har läst en del personer som haft problem med röda prickar även av slipande, men ett sätt att lösa det vad gäller rakning bör rimligen vara dels att raka ofta (gärna dagligen), och dels att iallafall till en början bara raka medhårs. hårsäckarna blir rätt härdade efter ett tag, av någon anledning som jag inte riktigt förstår, och då blir problemen med rödprickighet mycket mindre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bor man på hantverkaregatan så. [cool]


   
SvaraCitera

Tror du skulle slita på huden ganska mycket med sandpapper, testa 1000 sandpapper eller nåt annat fint och smörj in med hudkräm och/eller vatten. Sedan är det bara att slipa på.

Här har du grejer som faktiskt skall fungera. Hört från andra men vet inte om man skall ta så seriöst på set hela.

Derma Seta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera