Aviseringar
Rensa alla

Hårbotten och olivolja


Ämnesstartare

Vad tror ni händer om man har i väldigt lite olivolja i en torr hårbotten och sedan skita i att tvätta ur det? Kommer det att mögla eller tas det kanske upp av huden(håret?


   
Citera
Ämnesetiketter

tror inte att det möglar, men har inga vetenskapliga bevis för det.


   
SvaraCitera

härsknar gör det nog iaf[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kommer kladda, inget mer ;c


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Kommer kladda, inget mer ;c

Eller hur, du har testat ju.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Din hårbotten är väl torr för att den saknar sina egna naturliga oljor? [confused] Varför skulle det då skada? [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Warp Star:

Din hårbotten är väl torr för att den saknar sina egna naturliga oljor? [confused] Varför skulle det då skada?

Jo men jag tänkte att det kanske skulle bli konstigt om man inte tvättade håret efteråt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Jo men jag tänkte att det kanske skulle bli konstigt om man inte tvättade håret efteråt.

Det blir kladdigt och lite stripigt kanske, men nästa gång du tvättar håret blir det normalt. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Warp Star:

Det blir kladdigt och lite stripigt kanske, men nästa gång du tvättar håret blir det normalt.

Om det dröjer en månad tills dess då?[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Om det dröjer en månad tills dess då?[crazy]

Vad äckligt! [cry]
Har aldrig haft det så länge. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Warp Star:

Vad äckligt! [cry]
Har aldrig haft det så länge.

Inte jag heller. Därför undrar jag om någon kanske hade haft det. Om olivolja ens kan mögla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Njet, det borde inte vara någon fara. Märker du att det hänger kvar och blir skabbigt på ett eller annat vis är det ju bara att tvätta ur det med en gång. Det är ju trots allt bara fett, inte klister.

Jag har en lite konstig fråga här då va... Finns det nån schysst olja som INTE är grön eller gul? Har "vitt" hår, och det vore trist om det blev grönt. Jag vill mao också hälla olja i hårbotten, för min är också ledsen. Tipsa gärna 😡 (eller om nån blondin provat olivolja och vet att det inte färgar av sig... Hade nämligen en liten mängd olivolja i ett vattenbad som jag hade på händerna, vilka blev grönaktiga för ett tag efter det :c)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

standby:

Tipsa gärna 😡 (eller om nån blondin provat olivolja och vet att det inte färgar av sig..

Jag brukade ha det. Det blev ju grönt när man hade i det men det försvann ju sen :F

standby:

Njet, det borde inte vara någon fara. Märker du att det hänger kvar och blir skabbigt på ett eller annat vis är det ju bara att tvätta ur det med en gång. Det är ju trots allt bara fett, inte klister.

Nu snackar jag om en månad eller så alltså.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Jag brukade ha det. Det blev ju grönt när man hade i det men det försvann ju sen :F

oki, får se om jag vågar då >.<

Harpyja:

Nu snackar jag om en månad eller så alltså.

Jamen symptom på snusk kommer ju uppkomma sakta... Du kommer antagligen inte vakna en morgon med sniglar och svamp i hela hårbotten... Kan man hoppas :/

Jag tror det kommer gå bra, för huden suger upp det. Men det kommer även fastna en hel del lort i det, så en månad kanske inte är optimalt ändå (antar att du jobbar på dreads nu igen). Har du kollat in apotekets sortiment med produkter för just torr hårbotten? Har för mig att de har någon olja man kan ha i utan att skölja, som nog inte är lika fet och liksom klibbig som olivolja. Men jag har inte provat så jag vet inte. :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Inte jag heller. Därför undrar jag om någon kanske hade haft det. Om olivolja ens kan mögla

Jag tror inte att olivolja kan mögla. [crazy]

standby:

Tipsa gärna 😡

Cocosolja? [cute]


   
SvaraCitera