Aviseringar
Rensa alla

Hårda motionspass?


Ämnesstartare

Tänkte börja motionera med relativt hårda pass med tanke på att min kondition är riktigt jävla kass. Sen vill jag bli av med lite underhudsfett.
Vill även förbättra min egna breath control (är nämnligen rappare).

Hur snabbt ska jag motionera? Vart? Vad för övningar kan jag göra medans jag motionerar?

T ex;
Jogga i en liten högre takt. Uppför backar. Sparka med fötterna mot baken, höga knän osv..

Så ni vet ungefär vad ni ska svara!

Behöver också tips på hur man ska stretcha på bästa sätt efter motionspasset!
Motionerade lite lugnt i skogen med en polare för några månader sen (så jag höll på att dö så slut jag var). Och jag hade ändå en riktigt störande träningsvärk efteråt, även ifall jag strechade på ett hyffsat bra sätt (tycker själv det var hyffsat bra iaf, men kanske strechade fel / för lite).


   
Citera
Ämnesstartare

Börja försiktigt i några veckor. Trappa upp.
Intervallöpning ger bra flås. Alla löpsporter förbränner bra och ger kondition så satsa på en sådan.

leemanftw:

riktigt störande träningsvärk efteråt, även ifall jag strechade på ett hyffsat bra sätt (tycker själv det var hyffsat bra iaf, men kanske strechade fel / för lite).

Träningsvärk kan man få även om man stretchar, särskilt om man är otränad.


   
SvaraCitera
kachin

leemanftw:

Tänkte börja motionera med relativt hårda pass med tanke på att min kondition är riktigt jävla kass.

alltså. om du har riktigt jävla kass kondition lär väl all fort av jogging vara ganska jobbigt, så börja med det. jogga en halvtimme 3 gånger i veckan till att börja med. går du ut för hårt i början lär du ju skada dig sj, om du inte e emo o vill det? [cute]


   
SvaraCitera
kachin

men okej, om du vill köra hårt så
som tidigare nämnt;

intervallträning:
korta sträckor/kort tid o kort vila
eller längre sträckor/längre tid o längre vila

backträning:
gå ut på upptäcktsfärd
hitta en brant, halvlång backe
kuta varannan gång i 90% av ditt snabbaste uppför
de andra gångerna gör du olika övningar, t.ex: springa baklänges, hoppa sidles, hoppa "grodhopp" uppför, "skridskohopp" osv osv osv.

spring i terräng är också jobbigt.

finns massa. men som sagt, börja lugnt o försiktigt, trappa upp efter några veckor. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

innan och efter jag ska jogga:
ställer mig vid en trappa och lägger upp foten på fjärde steget typ o håller i tårna (stretchar väl bakre låret o öh.. vaden kanske). så gör jag samma med andra benet.
sen håller jag bak foten mot rumpan så jag stretchar främre lår..et. gör så med båda benen.

jag är världens lataste, men när man gör detdär får man inga träningsvärk alls o så. D E BRAAAAA. lycka till boi.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera