Aviseringar
Rensa alla

Håret blir blekt av plattången?


Håret slits av värmen. Använd värmeskyddande spray som du kan spraya i innan du plattar. Då slits det inte lika mkt [y]


   
SvaraCitera

Fråga en frisör!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exotic:

Håret slits av värmen. Använd värmeskyddande spray som du kan spraya i innan du plattar. Då slits det inte lika mkt [y]

Jo, ska göra detta. Så slitaget och den här blekningen av håret hänger ihop?


   
SvaraCitera

Bacarah:

Så slitaget och den här blekningen av håret hänger ihop?

Ja, troligtvis.


   
SvaraCitera

Exotic:

Håret slits av värmen. Använd värmeskyddande spray som du kan spraya i innan du plattar. Då slits det inte lika mkt [y]

ska an använda värmeskyddande varje gång man plattar, även om man inte duschat emellan?
och ska man ha det när man föner, eftersom det också sliter, och sen ny dos, platta?


   
SvaraCitera

escaape:

ska an använda värmeskyddande varje gång man plattar, även om man inte duschat emellan?
och ska man ha det när man föner, eftersom det också sliter, och sen ny dos, platta?

Om man ska föna håret så brukar jag ta i en värmeskyddande "kräm" innan jag fönar, och sedan innan jag plattar tar jag i spray.
När man använder plattång så ska ju helst håret vara rent, då sliter d inte så mkt, men om man måste så skulle d nog vara bra med sånt spray i, ja...


   
SvaraCitera

håret torkas ut av värmeverktyg = håret förlorar fukt = håret ljusas upp en aning, framförallt i topparna

börjar du nu vårda ditt hår med mycket balsam o inpackningar o slutar med värmeverktyg, så kmr du se att håret blir mörkare igen


   
SvaraCitera

håret torkas ut av värmeverktyg = håret förlorar fukt = håret ljusas upp en aning, framförallt i topparna

börjar du nu vårda ditt hår med mycket balsam o inpackningar o slutar med värmeverktyg, så kmr du se att håret blir mörkare igen


   
SvaraCitera

Exotic:

Om man ska föna håret så brukar jag ta i en värmeskyddande "kräm" innan jag fönar, och sedan innan jag plattar tar jag i spray.

vad anväder du för kräm + spray?[smile][cute]


   
SvaraCitera

escaape:

vad anväder du för kräm + spray?

Både sprayet och krämen är från Matrix (vavoom), köpt hos frissan.
Iron-in Volume heter sprayat, det andra heter Blow-in Volume...


   
SvaraCitera

Det slits ju. Då ser det ljusare ut. Nä men, eller så äre så att när man har lockar eller vågit, så ser det ju mörkare ut, med skuggor och sånt kanske.


   
SvaraCitera

Det kan nog vara så att det är för att det slits lite, det känns rimligt att tunnare hår blir ljusare, hårstrån är ju lite "genomskinliga"


   
SvaraCitera

Alltså det sliter ju på håret och ibland kan man bleka hårfärgen en aning, men det tar jättelång tid och håret blir jätteslitet...


   
SvaraCitera

dagens ilandsproblem


   
SvaraCitera

Oki. (Från Kebu också)


   
SvaraCitera