Aviseringar
Rensa alla

Håret lossnar mer än vanligt - Tips?


Ämnesstartare

Har ett problem som jag börjar bli rätt orolig för nu. Mitt hår har de senaste 5-6 månaderna lossnat ovanligt mycket. Provade två olika vitamintabletter + Priorin från apoteket men inget hjälpe. Var till vårdcentralen och tog prover i början av December men de visade inget.

Har nu fått en remiss (stavning?) till sjukan och går just nu och väntar på en tid. Men det tar ju sin "lilla" tid och under tiden jag får vänta lossnar det ju alltmer hår.

När jag tvättat håret är det som värst. Annars kan man då och då under dagarna märka hur en massa hårstrån lossnat och satt sig på kläderna. Äter nu speciella vitamintabletter från Livs sedan någon månad tillbaka. Hoppas på resultat av det. Men är det någon som vet vad det kan vara för fel? Kanske nån annan som varit med om liknande?

Har sedan en tid funderat på att byta hårfärg också (från mörkbrunt till rött) men måste tydligen bleka först för att kunna få det rött. Någon som har erfarenhet av exakt hur mycket en blekning sliter? Har bara gjort det ett fåtal ggr i livet. Vågar inte riktigt göra något med håret längre sedan det började lossna...


   
Citera
Ämnesstartare

har hört att stress kan orsaka håravfall..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan håravfallet komma efter stressen? För jag hade det rätt körigt runt våren förra året men håravfallet kom inte förrän i Augusti. Var rätt deppig vid många tillfällen också.


   
SvaraCitera

MissIndependent:

Någon som har erfarenhet av exakt hur mycket en blekning sliter?

Tillräckligt mycket för att du inte ska göra det. Blekning kommer ju inte direkt göra att håret sitter fast bättre.

MissIndependent:

Var rätt deppig vid många tillfällen också.

Stress, depression ja, allt sånt påverkar håret.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sen beror det väl också lite på generna..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingen annan i släkten har haft problem med håret, så jag antar att det antingen är stress/depression eller något annat. Hoppas på läkartid så snart som möjligt.


   
SvaraCitera

äter du ordentligt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ookej, och blekning sliter jätte mycket på håret! iaf på mitt hår.. men om man bara bleker det någon enstaka gång så är det nog ingen större fara.. tror jag.. haha[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

äter du ordentligt?

För det mesta. Händer bara ibland att man hoppar över något mål, men det ska nog inte vara någon fara :b

juliannamaria:

ookej, och blekning sliter jätte mycket på håret! iaf på mitt hår.. men om man bara bleker det någon enstaka gång så är det nog ingen större fara.. tror jag.. haha

Okej. För jag kommer nog behöva bleka en gång och sedan vänta lite med att tona det rött. Får prata med frissan om det I guess.


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissIndependent:

Okej

plattar du håret? [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

@ChickiBull; bra lösning (y'

juliannamaria:

plattar du håret?

Haha nej, plattare och livlösare än det är naturligt kan det nog inte bli [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissIndependent:

Haha nej, plattare och livlösare än det är naturligt kan det nog inte bli

haha okej annars skulle det nog också kunnat vara en av orsakerna, men då kan du ju utesluta det iaf! haha


   
SvaraCitera

ChickiBull:

bild

[bigsmile][love]


   
SvaraCitera

Gissar på: olivolja.


   
SvaraCitera