Aviseringar
Rensa alla

Hårfärg


Ämnesstartare

Hejsan!
Jag ska snart färga mitt hår rött & jag vill ha det som det är på bilden
Mitt hår ser ungefär ut såhär

Då är min fråga: Vilken färg ska jag använda om jag ska göra det själv? Vilket märke & vad heter färgen?
[bigsmile]


   
Citera

Schwarzkopf brilliance har röda färger. Jag använder en av dom, minns inte vad den heter, men den är nog mer röd än vad du vill ha ändå.


   
SvaraCitera

gå till affären, leta efter röda färger och läs på förpackningarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, det är mest att jag vill ha det så likt det på bilden som möjligt & det blir ju mer rött om man färgade från blont till rött. Så det var därför jag undrade om någon hade några tips från brunt till rött, så att det blir rött & inte brunrött, för så blev det förra gången & då försvann det röda & det blev bara brunt kvar 🙂


   
SvaraCitera

Man kan inte ha rött hår länge utan att förstöra håret.
Färgen går ur och man måste ständigt färga om.


   
SvaraCitera

Vampyr:

http://blog.frisorska.se/wp-content/uploads/2008/08/angelina_jolie_06.j​pg

Varför ser alltid angelina jolie alltid ut som att hon vill mig nåt? [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Någon mer som har tips?[bigsmile]


   
SvaraCitera

Schwarzkopf är bäst tycker jag. Det ända märket jag inte rekommenderar är viva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ööörkarn:

Man kan inte ha rött hår länge utan att förstöra håret.
Färgen går ur och man måste ständigt färga om.

Klart man kan! Man tonar en gång i månaden så ser det alltid fräscht ut 🙂 Man ska inte använda hårfärg varje gång [no-no]. Har haft rött i 6 månader nu och mitt hår mår fint 🙂


   
SvaraCitera

misfits:

Klart man kan! Man tonar en gång i månaden så ser det alltid fräscht ut 🙂 Man ska inte använda hårfärg varje gång [no-no]. Har haft rött i 6 månader nu och mitt hår mår fint 🙂

Men så kanske vi har olika uppfattningar om vad bra hår är. [ops]


   
SvaraCitera

Spegel färgat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ööörkarn:

Men så kanske vi har olika uppfattningar om vad bra hår är. [ops]

Håret slits inte av toningar - truefax. Toningsfärgen sätter sig runt hårstrået medan färgen sätter sig i strået. Alltså blir det en minimal slitning om man bara tonar det.

Och ja, det har vi säkert. jag tycker att håret är bra när det ser friskt och glansigt ut och känns lent att ta på. Bra schampo och balsam hjälper till en del.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xparn:

Spegel färgat.

Sär skrivarN.


   
SvaraCitera
Jeay_L

Ska du ha riktigt rött å har brunt hår nu så får du nog räkna med att bleka det, hade rött hår ett tag, avfärgade det då det var svart men med blond utväxt, det svarta blev typ mörkt rödbrunt och det blonda i princip platina, det röda syntes bara lite där håret var som mörkast å där det var blont var det stoppljus rött ^^


   
SvaraCitera

misfits:

Sär skrivarN.

all tid


   
SvaraCitera