Aviseringar
Rensa alla

Hårfärg


Ämnesstartare

Heeej alla glad är ny här.. Jag behöver hjälp med en sak. Är svart hårig men håller på å fösöker färga blond har börjat med under håret.. Men vet inte riktigt hur ja ska färga det för att det ska bli bra och inte slita så mkt på håret något bra förslag ?! [smile]


   
Citera

Tullda:

Är svart hårig

[cute]


   
SvaraCitera

Tullda:

inte slita så mkt på håret

blekning sliter alltid på håret, det går inte att komma ifrån.


   
SvaraCitera

isola:

blekning sliter alltid på håret, det går inte att komma ifrån.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej =) Mn något bra tips vill inte va orange hårig i flera månader hehe


   
SvaraCitera

Tullda:

orange hårig

[cute]


   
SvaraCitera

vänta tills i sommar så hjälper solen till, annars ska ju silverschampo vara bra


   
SvaraCitera

Tullda:

Okej =) Mn något bra tips vill inte va orange hårig i flera månader hehe

Gå till en frisör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det blir så jäkla dyrt har gått runt och frågat också men vissa vill inte färga 😛


   
SvaraCitera

Tullda:

men vissa vill inte färga 😛

*bleka


   
SvaraCitera

Blek inte för ofta, tvätta inte håret för ofta då det också sliter på håret. Men i slutändan kommer du ändå ha sockervaddsslitet hår. Gör't ej.


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum AKTUELLT/Övriga aktuella nyheter och händelser


   
SvaraCitera

Jag har mörkbrunt hår och blonderade mig hos min frisör för några år sedan. Vill du att det ska bli ett lyckat resultat så rekommenderar jag dig att gå till en frisör. Dessutom kan frisören säkert avråda dig att blondera dig om ditt hår skulle visa sig vara olämpligt (finns ju de som tappar håret!).

Dock vill jag bara påpeka att oavsett om du har världens slitstarkaste hår, som jag har, så kommer håret att bli torrt. Spelar ingen roll vilket schampo eller balsam du använder. Därtill ska du veta att det är fult med mörka ögonbryn till blont hår, för inte glömma nämna den fula utväxten som kommer.

Om du däremot bestämt dig för att göra det, så gör det hos en frisör. Kan meddela att alla frisörsalonger nekade mig att bleka ögonbrynen då detta är så pass riskfyllt.

Min frisör var inte dyr, fast han brukar särbehandla mig. [cool]

Lycka till! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det brukar vara lättast att slinga det gradvis i perioder 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tullda:

inte slita så mkt på håret

hm.. om jag vore du skulle jag gå till en frisör. antingen be henne bleka det (många frisörer som inte vill göra det) eller slinga det!
Sliter inte lika mycket och du får bort all färg [wink]


   
SvaraCitera