Aviseringar
Rensa alla

Hårfärgssnack help moi!!!


Ämnesstartare

Hej du! Mitt hår är lite längre än till öronsnibben och min naturliga hårfärg är blond. Färgade mitt hår ganska knalligt rött för ca 2 månader sen. Eftersom det är sommar och den röda färgen går ur på typ en tvätt känns det ganska ostabilt eftersom det kommer blekas av solen och badas i klor. Vill bli blond igen och vet att röd kan vara bland det svåraste att få bort. Men jag har hört om att färga med kompletteringsfärger. Alltså, om jag bleker mitt hår en gång och det blir orange, sen färgar det blått för att neutralisera det orange. (eftersom orange och blått kompletterar varandra). Tacksammmm för svar! 😀


   
Citera

blek håret tills det faller av [y]


   
SvaraCitera

Låt de röda pigmenten blekas i solen, färga sedan brunt eller någon mörk färg efter sommaren.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vill inte bli mörkhårig... Plus att färgen gått ur redan nu och håret har redan en skitäcklig färg, kan inte vänta hela sommaren hehe 🙁


   
SvaraCitera

Hmm.. det är väl det du kan göra om du vill behålla håret. Röd färg går inte bort, den bara bleknar.

Raka av håret så växer det ut igen på några månader!


   
SvaraCitera

Robino:

Alltså, om jag bleker mitt hår en gång och det blir orange, sen färgar det blått för att neutralisera det orange. (eftersom orange och blått kompletterar varandra).

[cool]


   
SvaraCitera

Robino:

Alltså, om jag bleker mitt hår en gång och det blir orange, sen färgar det blått för att neutralisera det orange.

jätte bra idé 😀 blir säkert nån alldeles ny speciell färg! Dold text: eller så blir det fult, vilket jag tror är troligast


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man använder ju lila toningar för att få bort gul färg. Så frågade om någon testat att komplettera orange med blå. Eeeemma om du inte fattade frågan jag ställde eller inte har något bättre för dig än att göra narr av andra kan du hålla din mun stängd, tror faktiskt att du låter smartare då. Haha


   
SvaraCitera

Låt det tvättas ut bara. Tror verkligen inte på färgahåretblåttidén.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hihi SKOJBAH emmaaaa min vän!!!
Okej tack stero! 🙂


   
SvaraCitera

Robino:

Eeeemma om du inte fattade frågan jag ställde eller inte har något bättre för dig än att göra narr av andra kan du hålla din mun stängd

Robino:

Hihi SKOJBAH emmaaaa min vän!!!

du verkar rätt konstig må jag säga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hihi tackar vännen<3


   
SvaraCitera

asså du kan ju bleka massa gånger men satan i gatan va d kmr slita å dessutom kmr du kanske cpslingor i typ grönt å rosa, tack å hej[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hmmmmmmm jaaaa.,.,.,......... Får väl vara röd ett tag till typ hehehe 😮


   
SvaraCitera