Aviseringar
Rensa alla

Hårförlängning. "på riktigt" fast göra det själv.


Ämnesstartare

Har funderat ett tag på att sätta i riktigt löshår så det sitter ordentligt och så man slipper limm i hela hårbottnen. Men eftersom det kostar runt 5000 kronor så blir det förmodligen inte av.

Men sen kollade jag runt lite på nätet och då hittade jag något intressant, något som kallas smält-/krympringar som är som småsmå rör som man trär in håret och löshåret i och smälter ihop dem med en plattång. Det är ju ungefär så man gör "på riktigt" också.

Men är det någon som provat med sådana "ringar"? Som vet om det funkar bra och blir snyggt?

smältringar.jpg


   
Citera
Ämnesetiketter

Jag har inte testat [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag skulle tro att det är bäst att göra det på salong. alltid salong, allt annat är korkat. vill man vara fin får plånboken lida pin..


   
SvaraCitera

Hårförlängning är jävligt fail! [n]


   
SvaraCitera

Det finns även hemmakit med metallringar. Jag har metallringar i huvudet just nu, gjorde dem dock i Kina och allt känns

Kapitalistsvin:

jävligt fail

Fast kanske beror det på hårförlängningar i största allmänhet. De är fina och så (när jag orkar fixa till dem) men fästena syns ju ibland och dessutom har håret mellan fästet och hårbotten trasslat ihop sig. I nacken är det nästan en stor boll och därför måste jag snart ta ut dem.

Jag hade hellre satsat på metallringar än de där plastringarna. Hur får man bort dem? Metallringarna kan man ju få bort men hur tar man bort plast från håret?[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

IceFalk:

Känns ju som om du inte kommer kunna borsta håret och att det kommer slita som fan när de ska av. Dessutom kommer man väl känna dem varje gång man drar handen genom håret?

Det finns särskilda borstar som det blir lättare att borsta med. Min pojkväns syster har riktig hårförlängning och hon har en sådan. Ja det är klart man kommer känna dem med handen men det är inget problem för mig=)


   
SvaraCitera
Jeay_L

Hur som helst så löshår ser alltid väldigt fail ut! Syns typ alltid om någon har de!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jeay_L:

Syns typ alltid om någon har de!

Men det betyder inte att det ibland kan vara snyggt [no-no]


   
SvaraCitera
Jeay_L

ABNGAN:

Men det betyder inte att det ibland kan vara snyggt

För det mesta ser det allmänt slitet och väldigt fejk ut!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jeay_L:

För det mesta ser det allmänt slitet och väldigt fejk ut!

Det beror ofta på hur du vårdar det [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låter som om du kommer förstöra håret med de där plastringarna.


   
SvaraCitera
Jeay_L

ABNGAN:

Det beror ofta på hur du vårdar det

Garanterat, dock har jag en klasskompis som har det i samma färg som sitt eget hår, och hon kör med äkta hår, men det syns ändå att det inte är riktigt och hon vårdar det nog riktigt bra!


   
SvaraCitera

Kapitalistsvin:

Hårförlängning är jävligt fail! [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jeay_L:

Garanterat, dock har jag en klasskompis som har det i samma färg som sitt eget hår, och hon kör med äkta hår, men det syns ändå att det inte är riktigt och hon vårdar det nog riktigt bra!

Ja lite syns det ju alltid, men det kan ju vara snyggt ändå [smile]


   
SvaraCitera
Jeay_L

ABNGAN:

Ja lite syns det ju alltid, men det kan ju vara snyggt ändå

iallafall jag tycker att det alltid ser slitet ut [shake]


   
SvaraCitera