Aviseringar
Rensa alla

Hårinpacking? huu?


Ämnesstartare

Ja det var någon som sa att hårinpacking ska vara bra att använda så jag köpte en burk.
Image
Men fattar inte riktigt hur man ska använda det.
Det står att man ska använda det på nytvättat hår...
Ska håret vara blött eller torrt när man kletar på det?
För när det står nytvättat så känns det ju som om man ska kleta på det just efter att man duschat och sen skölja det igen sen.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Det ska va blött, sitta i en stund, skölja ur


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Handdukstorkat, alltså fuktigt. Du duschar som vanligt, går ut ur duschen och torkar dig, sätter i hårinpackningen och låter den verka i sisådär fem minuter och sköljer därefter ur det noggrant.


   
SvaraCitera

Du duschar som vanligt och kan efter du blött håret sätta i inpackningen och tvätta dig med tvål och sådant och efter du gjort allt du brukar göra i duschen så sköljer du ur din inpackning. Annars om du vill ha ett bättre resultat så sätter du i ipackningen och sedan en påse på huvudet så de får verka med värme,de brukar bli mjukare och varmt där under. de är effektivt och bra!
Ha i inpackningen bara i längderna, annars kan du uppleva en fet känsla i hårbotten då inpackningen tynger ner håret.

Lycka till!
besök min blogg http://tastelikeyou.blogg.se/


   
SvaraCitera

Bättre att köpa en inpackning hos frisören, billiga inpackningar från mataffärer lägger sig bara utanpå hårstråna och får dem att verka mjuka... dyrare (=bättre) inpackningar går in i håret och stärker det på riktigt [y]

Just det: inpackningar är bara nödvändigt för längre hår, har du långt hår?


   
SvaraCitera

likesoursugar:

Det står att man ska använda det på nytvättat hår...
Ska håret vara blött eller torrt när man kletar på det?
För när det står nytvättat så känns det ju som om man ska kleta på det just efter att man duschat och sen skölja det igen sen.

jag brukar använda "oliv" inpackning cirka 1 gång i veckan, och det gör verkligen skillnad, den kostar mellan 70-90 kr (priser verkar sänkas å höjas hela tiden). Först duchar jag, sen sätter jag håret i handduk ett tag å går runt... sen lägger jag i inpackningen i hårtopparna, går sedan runt med det i kanske 10min (även fast det står 2-3min på förpackningen), sen sköljer jag noggrant ut det.


   
SvaraCitera

Karru:

blogg

Om du ska hålla på och skylta med blogg får du väl åtminstone ha något vettigt att komma med.

Karru:

Ha i inpackningen bara i längderna, annars kan du uppleva en fet känsla i hårbotten då inpackningen tynger ner håret.

Och det har du upplevt själv? Det är alltså inget du bara läst?


   
SvaraCitera

En inpackning kan upplevas så. jag brukar tycka att håret känns lite tyngre o lite fett efter jag gjort en inapackning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera