Aviseringar
Rensa alla

Hårinpackning för slitet hår


Ämnesstartare

Håller på att misshandla mitt hår med blekmedel och behöver därmed tips på vettiga hårinpackningar. Uppskattat om ni använt dem med framgång på väldigt slitet hår.


   
Citera
Ämnesstartare

Använder en från Loreal som heter Intense repair. Har använt den ganska länge nu och tycker den funkar ganska bra. Har märkt en stor skillnad på håret.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag gjorde en av olivolja, honung och avokado, det fungerade för mitt hår [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Baader_Meinhof:

Jag gjorde en av olivolja, honung och avokado, det fungerade för mitt hår

Hade du i det i torrt eller fuktigt hår?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du passade ju bra i mörkt hår jööö..
Men ok. Denna funkade väldigt bra på mina sönderblekta tussar.

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle göra en själv en gång. Inget jag kan rekommendera XD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men vafaen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bortse från att det står shampoo, den finns i inpackning också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror för övrigt att enda sättet är att klippa det om det redan är slitet. inpackningar kan säkert förebygga det men knappast läka kluvna hårtoppar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Hade du i det i torrt eller fuktigt hår?

Fuktigt, sen en badmössa över och lät det sitta i någon timme. Man ska försöka hålla det varmt också har jag hört, för det ska tydligen fungera ännu bättre då [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Du passade ju bra i mörkt hår jööö..Men ok. Denna funkade väldigt bra på mina sönderblekta tussar.

Är lite trött på svart hår, det ska bli jätterött nu.

soimpolite:

tror för övrigt att enda sättet är att klippa det om det redan är slitet. inpackningar kan säkert förebygga det men knappast läka kluvna hårtoppar.

Jo, jag vet, fast att klippa det är inget alternativ just nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Jo, jag vet, fast att klippa det är inget alternativ just nu.

säg till om du fick ett bra resultat. jag klipper mig ofta just för att det blir slitet så lätt. vill låta det växa ut så är ingen bra kombo 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

säg till om du fick ett bra resultat. jag klipper mig ofta just för att det blir slitet så lätt. vill låta det växa ut så är ingen bra kombo 🙁

Just nu är ambitionen inte direkt att se till att håret blir i bra skick, mer att se till att det klarar sig utan att bli jättetrasigt. Men vi får väl se hur det går, ska bleka för andra gången om några dagar.


   
SvaraCitera