Aviseringar
Rensa alla

Harmageddon - Vad den innebär


tydligen måste man vara domedagsfanatiker för att rösta i den här pollen så jag står över.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wickerchair:

Så har man ju bara sagt i några tusen år.

Inte enligt bibelns lära.

Bibeln har alltid var klar och tydlig att Harmageddon skulle vara själva klimaxen på dem sista dagarna.

Och enligt bibeln så lever vi nu under dem sista dagarna.

Finns ingenstans i bibeln, där det står att Harmageddon skulle ha kommit tidigare.

Däremot, så har Gud varnat människorna om den under en lång tid för den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Andra fåren:

Och enligt bibeln så lever vi nu under dem sista dagarna.

Inget bibelcitat?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wickerchair:

Inget bibelcitat?

Matteus kapitel 24, praktiskt taget hela den kapitlet handlar om vår tid, även 2 Timoteus kapitel 3 verserna 1 till och med 5, och detta med miljön och jordens hälsa, omtalas i Uppenbarelseboken kapitel 11 vers 18.

Sen har inte 1 Thessalonikerna kapitel 5 vers 3 uppfyllts en, inte heller Daniel kapitel 11 verserna 44 och 45 även det som kommer fram i Hesekiel kapitlen 38 och 39 och det som står i Uppenbarelseboken kapitel 17 och 18 har ännu inte uppfyllts.

Alla dessa 4 sistnämda bibelställena målar upp en gemensam, sammanhängande beskrivning av vad som inom kort kommer att ske.


   
SvaraCitera

Gripemsång:

Eftersom det står i bibeln.

Ja, och bibeln är ju en så jättesäker källa.


   
SvaraCitera

Det får mig att tänka på Tvåenighetens skiva "Harmageddon är super-trevligt" och närmare bestämt låten "jordens undergång"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tänker på Armageddon och det får mig att tänka på en superhjälte (jag är helt ute och cyklar va?)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Andra fåren:

Guds ingripande mot de onda (Du röstade på detta alternativ)

Meoow:

jag tänker på Armageddon och det får mig att tänka på en superhjälte (jag är helt ute och cyklar va?)

😀 du kanske tänker på Bruce Willis hehe


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Freemason:

😀 du kanske tänker på Bruce Willis hehe

Bruce Willis är min hjälte [love]


   
SvaraCitera

Andra fåren:

Förstörandet av jorden genom himlakropp (Du röstade på detta alternativ)

Skall till rejäla doningar för något sådant.


   
SvaraCitera

Andra fåren:

Alla dessa 4 sistnämda bibelställena målar upp en gemensam, sammanhängande beskrivning av vad som inom kort kommer att ske.

Eller så kan man flexa lite på sina tolkningar, som alla kristna gör när man pressar dem? [rolleyes] Skulle jättegärna vilja ha ett tydligt citat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Obergefreiter Porta:

Eller så kan man flexa lite på sina tolkningar, som alla kristna gör när man pressar dem? [rolleyes] Skulle jättegärna vilja ha ett tydligt citat.

Man behöver inte tolka dessa skriftställen, eftersom dem tolkar varandra. Alla dessa beskriver en del av ett mönster som kommer att hända.

Visst kan jag citera dem men att förstå hur allt hänger ihop, det är en annan sak.

Och med tanke på hur mycket det är fram-och-tillbaka bläddrande i bibeln för att förstå det, och det blir lite svårt liksom här i chatten bara skriva en låååååångt inlägg, så är det lättare att personligen sitta och studera med en annan om det, som har insikt i detta.

Om du är intresserad, så går det att ordna.


   
SvaraCitera

Andra fåren:

Man behöver inte tolka dessa skriftställen, eftersom dem tolkar varandra. Alla dessa beskriver en del av ett mönster som kommer att hända.

Står det när Harmageddon kommer att inträffa? Hur kommer du fram till att det är nära förestående? "Herren sade: Lyssna nu noga, mina lamm, under det tjugoförsta århundradet efter min sons död kommer den slutgiltiga striden att stå. Harmageddon." Är det så?

Står det inte så kan det lika väl vara om tusen år?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Obergefreiter Porta:

Står det när Harmageddon kommer att inträffa?

Skriftställen som omtalar om ankomsten om Harmageddon:

Matteus 24:44:
"Vid en timme som ni inte tänker er kommer Människosonen."

Matteus 25:13:
"Var alltså ständigt vaksamma, eftersom ni inte vet vare sig dagen eller timmen."

1 Thessalonikerna kapitel 5 vers 2:
"Ni vet ju själva mycket väl att Jehovas dag kommer precis som en tjuv om natten."

Habackuk 2:3:
"Den skall inte bli försenad."

Bibeln ger inget definitivt svar, men allt pekar på att den ska komma när dem sista dagarna når sin klimax.

Obergefreiter Porta:

Hur kommer du fram till att det är nära förestående?

Eftersom vi lever nu under dem sista dagarna, så vet vi att Harmageddon är nära, från 1:a världskriget har mänskligheten globalt sett sjunkit snabbt ner i fråga om tolerans, moral, normer etc... Allt detta, som Jesus talade om Matteus kapitel 24 skulle vara vara tecknet på hans närvaro och som resultat med detta, Harmageddon.

Obergefreiter Porta:

Står det inte så kan det lika väl vara om tusen år?

Bibeln är mycket specifik att vi lever nu under dem sista dagarna.

Om 1.000 år? Med tanke på alla dessa hot, om brott, klimatet... känns att vi en vacker kommer att utplåna oss själva, om Gud inte skulle ingripa och ta bort allt det dåliga.

Bibelns profetior pekar glasklart att vi lever under dem sista dagarna och att Harmageddon är nära.


   
SvaraCitera

Andra fåren:

En kärnvapenkatastrof (Du röstade på detta alternativ)

Lida lite! [smile]


   
SvaraCitera