Aviseringar
Rensa alla

hårproblem


Ämnesstartare

mina toppar har alltid varit förjävliga men jag har hållt i och försökt få långt hår och ibland är mitt hår helt jättefint men det räcker med att jag sover en natt så är det jätterisigt igen.

säg att jag duschar på kvällen och håret blir jättefint och fräscht men på morgonen på måste jag duscha igen för det är helt risigt igen. varför är det så här?

jag använder oftast balsam i håret, extra i topparna och ibland lägger jag i lite balsam utan att skölja ur, så att topparna blir tunga. är detta en dålig sak att göra?

vad kan man mer göra? använder även inpackning, låter det ligga i kanske i en halvtimma innan jag duschar elr badar.


   
Citera
Ämnesetiketter

Det finns väl inpackningar man kan ha över natten? Bleker du håret? Du kanske tvättar håret för ofta?


   
SvaraCitera

Honung i håret efter balsammet (men skölj ur för det stelnar..). Det är mirakelmetoden no1.[love]


   
SvaraCitera

Menar du risigt som i torrt? Jag hade torrt hår innan jag dreadade det, på grund av att jag tvättade det för ofta (för ofta för mitt hår var alltså var tredje dag).


   
SvaraCitera

Imoon:

Honung i håret efter balsammet

Föreställer mig kladdiga handdukar, kläder + halka på det hala golvet pga droppad honung.
Eller är det pessimisten i mig som talar?


   
SvaraCitera

isola:

Föreställer mig kladdiga handdukar, kläder + halka på det hala golvet pga droppad honung.

Jag vet ju inte hur du duschar men när jag duschar så har jag varken handdukar eller kläder med mig in i duschen...[blush]
Man använder det precis på samma sätt som shampoo/balsam och sköljer efter, om man inte sköljer blir handdukarna ändå inte kladdiga för honungen liksom försvinner in i håret... Men det stelnar som sagt, efter ett tag.[crazy]


   
SvaraCitera

Imoon:

Jag vet ju inte hur du duschar men när jag duschar så har jag varken handdukar eller kläder med mig in i duschen...[blush]

Kan pma en video på mig i duschen bejb[blush]

Imoon:

Man använder det precis på samma sätt som shampoo/balsam och sköljer efter,

Jaha, man har det bara i en liten stund medan man fortfarande är kvar i
duschen?


   
SvaraCitera

isola:

Kan pma en video på mig i duschen bejb[blush]

Oj.[blush]

isola:

Jaha, man har det bara i en liten stund medan man fortfarande är kvar i
duschen?

Ja, eller sköljer direkt. Men jag brukar ha det i medan jag rakar benen/sjunger wuhu[cool]
Kan säga att mitt hår numera växer som ogräs.. typ 2-3-4cm i månaden (~1cm i månaden är norm)


   
SvaraCitera

Imoon:

Ja, eller sköljer direkt. Men jag brukar ha det i medan jag rakar benen/sjunger wuhu
Kan säga att mitt hår numera växer som ogräs.. typ 2-3-4cm i månaden (~1cm i månaden är norm)

Kanske ska prova då[crazy]
Hur mkt honung går det åt? Det finns väl billighetshonung, men jag har fått för mig att honung är rätt dyrt.
Fast mitt hår växer redan hiskeligt fort, men kanske kan satsa på massa kroppsbehåring denna säsong [blush]


   
SvaraCitera

isola:

Hur mkt honung går det åt? Det finns väl billighetshonung, men jag har fått för mig att honung är rätt dyrt.

Äh.. jag tar efter behag.. men en flaska honung tar väl slut efter 1 månad kanske och jag har ganska långt (till boobsen) och mycket tjockt hår.. [crazy]

isola:

men kanske kan satsa på massa kroppsbehåring denna säsong [blush]

Image


   
SvaraCitera

Imoon:

Äh.. jag tar efter behag.. men en flaska honung tar väl slut efter 1 månad kanske och jag har ganska långt (till boobsen) och mycket tjockt hår..

Skulle kunna vara din hårtvilling så det funkar väl för mig också då[crazy]
Hur ofta tvättar du det? eller alltså, med honung?


   
SvaraCitera

isola:

Skulle kunna vara din hårtvilling så det funkar väl för mig också då[crazy]
Hur ofta tvättar du det? eller alltså, med honung?

[blush]
Tvättar när jag kommer på att jag ej tvättat håret på länge (är fresh ehhe[zzz]), nä men typ var 3:e-4:e-5:e dag någonting och har alltid honung i håret. ^^


   
SvaraCitera

Imoon:

och har alltid honung i håret. ^^

Ist för balsam?


   
SvaraCitera

isola:

Ist för balsam?

Imoon:

Honung i håret efter balsammet

[wink]


   
SvaraCitera

Imoon:

[wink]

Menvafan det är tidigt. Jag är trött[blush]


   
SvaraCitera