Aviseringar
Rensa alla

HATA ACTIONAID-REKLAMEN!


Ämnesstartare

McLuver:

Du måste erkänna att det är rätt korkat av tjejen att dricka smutsigt vatten

Joo jag vet , dem är dumma som stryk som dricker ur ganges där dem släpper ut sin avlopp och dumpar sina döda där.
Men ja tror inte bara de är de som pengarna går till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är en dryg reklam, jag vet.
Men varför klagar ni på ungen? ;p Hela historien är säkert hittad på ;p
Det är ju ACTIONAID vi snackar om? Det är ju knappast en orgination att lita på ^^
Dom svartmålar ju hela Afrika. Tror ni värkligen att en HEL kontinent är hel fattig? Nej. Men det finns ju fortfarande folk som är fattiga och behöver hjälp, och dom kan inte bli hel rika själv? inga pengar till utbildning och knappt till mat, om man är född fattig kan man nog inte göra så mkt. Man är ju fast. Det är ju lätt för oss att säga att man ska klara sig själv och man ska inte be nån annan om hjälp? Men sanningen är att vi knappast är födda urfattiga och var tvungen att jobba oss uppåt från noll?

Så snacka inte skit att dom ska klara sig själva. Det är ju total bullshit, men men, byt plats med nån fattig och visa hur man gör att bli rik av ingeting? 😉

tänk allt ni har. Ta bort allt ni fick av mamma eller pappa, sen ta bort barnbidraget. Hur mkt har ni då? Vi får ju så mkt här så det är ju galet.
(om ni är under 18 år) ^^

Hoppas man har fått vett i vissa 😛 , .. nu jävlar ska vi diskutera 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ibben:

Dom svartmålar ju hela Afrika.

McLuver, du sa att hon var indisk jag vet ;p
men det finns inte bara reklamen om Daja, nu menar jag alla reklamer från dom.

och 6 år gratis skola? Är det värkligen gratis skola i ALLA länder?
eller tog du det bara från sveriges system? 😉 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera