Aviseringar
Rensa alla

Hata arbetsförmedlingen


Ämnesstartare

skulle vilja arbeta där. man verkar inte behöva kunna något om något eller ens ha ambition.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är aldrig trevlig mot dem. Är alltid jättekort och dryg.


   
SvaraCitera

kukoxo:

Tkr synd om dig :((

Tack men det behövs inte. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känner likadant, jobbigt att de jämt kallar en på möte... Men förstår dem och det är bra för de som behöver det. Får dåligt samvete för att jag vänt mig till dem, känns som att jag utnyttjar samhället... 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe:
Känner likadant, jobbigt att de jämt kallar en på möte... Men förstår dem och det är bra för de som behöver det. Får dåligt samvete för att jag vänt mig till dem, känns som att jag utnyttjar samhället... 🙁

hahha har också börjt tycka att det är jobbigt.  nu när jag har sjukanmält mig till någon som svarade att det var ok om jag inte kom, efter 2 dagar ringde ändå någon annan och skällde ut mig för att jag inte kom. har tydligen två handläggare som jag ska maila varje gång, och de kan inte ha kontakt med varandra. visste inte ens d
så lång process

Macktorsken:

Tack men det behövs inte. 

jag tror det behövs


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo: efter 2 dagar ringde ändå någon annan och skällde ut mig för att jag inte kom.

Blev också utskälld för att jag inte skrev in mig så snabbt som möjligt... Det är väl mitt val? jag som förlorar på det. 
Förstår om de blir sura för att man inte kommer på ett möte men du sjukanmälde ju dig... De visste juuuuuu
åh, jobbiga


   
SvaraCitera
reben

har varit på arbetsförmedlingen 1 gång innan jag fick högskolebesked 2010. då kollade nån snubbe på mitt betyg o fastnade med ögonen på mitt ljudCbetyg o sa typ att de var ju onödigt att jag inte klarade den o jag ville döda honom o sen kom jag aldrig mer tillbaka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hatar också arbetsförmedlingen.. Omöjligt för någon med GAD att få ett vettigt jobb.


   
SvaraCitera
reben

FruLiten: Omöjligt för någon med GAD att få ett vettigt jobb.

vad är 1 vettigt jobb


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben: vad är 1 vettigt jobb

Svår fråga, är nog individuellt. Men det enda jag har fått "hjälp" med från arbetsförmedlingen är praktik på 160 h för ynka kronor i timmen, inte ens pengar till att betala hyran.


   
SvaraCitera

Har alltid undrat hur man far jobb pa arbetsformedlingen och vad de tycker att man ska ha for utbildning - de verkar ju liksom inte gora sa mycket dar. Soft jobb...


   
SvaraCitera
reben

FruLiten: Svår fråga, är nog individuellt. Men det enda jag har fått "hjälp" med från arbetsförmedlingen är praktik på 160 h för ynka kronor i timmen, inte ens pengar till att betala hyran.

aha, fast just af kan väl inte "hjälpa" till med att ge folk jobb som förr vare sig du har gad elr ej. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben: aha, fast just af kan väl inte "hjälpa" till med att ge folk jobb som förr vare sig du har gad elr ej.

Menar mer att jag är inte ämnad för alla sorts jobb på grund av min sjukdom. Jag har vissa dagar jag inte kommer ur sängen på grund av ångest. Anser att Af kanske skulle kunnat hjälpa mig på annat sätt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:
Kommer ihåg deras aktivitet "Jobbrummet" med värme, det var så 1900-tal det kan bli 2013. 

kräks lite i munnen


   
SvaraCitera
reben

FruLiten: Menar mer att jag är inte ämnad för alla sorts jobb på grund av min sjukdom. Jag har vissa dagar jag inte kommer ur sängen på grund av ångest. Anser att Af kanske skulle kunnat hjälpa mig på annat sätt.

förhoppningsvis får du redan terapi, tror dom utgår fr det. har du förklarat för dem hur du känner kring detta? det är 1 störning.


   
SvaraCitera