Aviseringar
Rensa alla

HATAR AKASSAN


Ämnesstartare

läser nu på aftonbladet att min a-kassa (som typ redan nu är dyrast i sverige) kommer höja avgiften med ytterligare 38kronor i månaden! blir bara så förbannad.
faktum är att sedan juag gick med i skiten så har jag knappt haft råd med någonting. det känns som att pengarna som förut var öronmärkta att ha kul med istället går dit nu. kommer betala över 1500kronor i kvartalet till dom nu efter höjningen. alltså fatta vilka pengar det är för mig som har en lön på kanske 10 efter skatt och räkningar på 5000kr (exklusive mat)?!! sjuuuuuuuuuuuuuuukt dyrt och jag blir så arg. det är ju liksom pengar som jag bara GER bort för att betala lön till dom som är arbetslösa. skulle lika gärna kunna gå på gatan å ge en tusing till random arbetslös person.

vill fan gå ur nu men hur ska jag då känna att jag fårt nåt tillbaka av alla dom kanske 10 000 kr jag betalt in?!?!??!

[mad]

vad händer om man blir arbetslös sen å inte är med? var väl trots allt därför jag gick med.. som en säkerhet. men jag trycker inte att den säkerheten är värd pengarna. är ju ffs som en försäkring och jag hatar försäkringar


   
Citera
Ämnesetiketter

Buffert ftw.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Weapons Dude:

Buffert ftw.

skitland detta[mad]


   
SvaraCitera

DMITRI:

skitland detta[mad]

Det kommer mera!


   
SvaraCitera

kan du inte få alfakassa i stället o slippa a-kassan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Matilda1988:

kan du inte få alfakassa i stället o slippa a-kassan

vad är alfakassa?


   
SvaraCitera

DMITRI:

vad är alfakassa?

Alfa-kassan
Alfa-kassan betalar ut grundbelopp till den som inte är medlem i någon arbetslöshetskassa och ersättning enligt inkomstbortfallsförsäkringen till den som är ansluten till Alfa-kassan. Både anställda och företagare kan begära anslutning till Alfa-kassan. Inträdesvillkoret är detsamma som i övriga arbetslöshetskassor.

vet inte men vet att man ej behöver va med i akassa för o få det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Matilda1988:

vet inte men vet att man ej behöver va med i akassa för o få det

aha... men alfakassan är ju åxå en akassa. precis samma sak bara annat namn. typ en universiell akassa som inte är kopplad t nån branch


   
SvaraCitera

eller så skaffar man ett jobb


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

eller så skaffar man ett jobb

har väl ett jobb! vrför skulle jag betala annars.......


   
SvaraCitera

alfakassan har jag enbart sjukt dåliga erfarenheter av, varnar dig för den med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

alfakassan har jag enbart sjukt dåliga erfarenheter av, varnar dig för den med.

vad gör dom då?


   
SvaraCitera

DMITRI:

vad gör dom då?

Orkar inte dra min historia med dem. Men jag har gått rejält många tusenlappar minus under min tid med dem, trots att jag nu är arbetslös och borde få ersättning.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera