Aviseringar
Rensa alla

Hatar att köpa studielitteratur


Åtta
Ämnesstartare

passaro:

Det är något speciellt med proppfyllda bokhyllor.

Har en rätt stor bokhylla uppdelad i 16 rutor. 15 av rutorna upptas av Mimmis böcker. [blush]


   
SvaraCitera

Spartakus:

Lite blandad skit, har läst retorik, historia, filosofi, dinosaurier, antikens ekonomiska historia och nu blir det statsvetenskap.

Bara strökurser än så länge då, alltså? Fördelen med sådana typ av kurser är att mycket finns på bibliotek och mycket finns i kompendiumform.

Åtta:

Har en rätt stor bokhylla uppdelad i 16 rutor. 15 av rutorna upptas av Mimmis böcker. [blush]

Mina böcker ligga strödda runt i lägenheten =(


   
SvaraCitera

Åtta:

Inte vad jag har kunnat hitta i alla fall.

dåligt!


   
SvaraCitera

Åtta:

Blir fattig!

Redan varit fattig i antal veckor *äter mjölk *[sad]


   
SvaraCitera

honolulu:

och sen? har du någon speciell examen?

Vad jag tänkt nu är att skaffa en lärarutbildning och sen jobba men samtidigt plugga massa intressanta grejer på halvfart, eller vad man nu hinner med.

Finns massa grejer jag vill lära mig, jag har t.ex. inte läst några naturämnen men jag tycker att de är ungefär lika intressanta som samhällsämnen och humaniora. Spanska ska jag också lära mig nån gång.


   
SvaraCitera

Hur många högskolepoäng omfattar kursen som kräver dessa böcker?


   
SvaraCitera

har än sålänge köpt: 1 mattehäfte
pris: 10 kr


   
SvaraCitera

Åtta:

"Intelligent Technology – Cyborgs & Humanoid Robots (15.0 Points)". Cyborgs liksom!

Ville läsa en kurs som hette "Rocket Science" men hade inte programmeringskillsen för att det skulle bli en trevlig upplevelse.
Jäkligt ballt att ha en sådan kurs på betygslistan i alla fall.


   
SvaraCitera

Spartakus:

Vad jag tänkt nu är att skaffa en lärarutbildning och sen jobba men samtidigt plugga massa intressanta grejer på halvfart, eller vad man nu hinner med.

Alright, låter intressant! 🙂 Vilken utbildningsnivå vill du bli lärare för?


   
SvaraCitera

honolulu:

Alright, låter intressant! 🙂 Vilken utbildningsnivå vill du bli lärare för?

Jag tror allt mellan förskollärare och professor kan vara kul och givande, men gymnasiet tror jag.


   
SvaraCitera

Det dumma med A-kurser är att det är massa olika böcker inblandade. I alla fall inom humaniora. A-kursen i historia hade jag 11 st kursböcker.[tard]


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Chryseus:

Hur många högskolepoäng omfattar kursen som kräver dessa böcker?

Det är två kurser à 15hp styck, så slår man ut det över en termin så är det egentligen inte särskilt farligt. Men det känns ändå tråkigt att behöva slänga ut 1600 på böcker som jag troligen inte kommer att läsa. [blush]


   
SvaraCitera
time
 time

Min filosofikursbok kostade 570 kr. [sad]


   
SvaraCitera

Åtta:

Men det känns ändå tråkigt att behöva slänga ut 1600 på böcker som jag troligen inte kommer att läsa. [blush]

Ja för fan, det är svinigt dyrt med kurslitteratur.[n] Snacka om att de utnyttjar vår situation. Sen brukar man ju som du säger bara behöva läsa typ hälften.

Är du säker att ni inte har någon campusbutik på universitetsområdet som säljer begagnat? Större universitet brukar la ha det?


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Chryseus:

Är du säker att ni inte har någon campusbutik på universitetsområdet som säljer begagnat?

Jo, men jag har aldrig sett någon bok inom något av mina studieområden. Det är mest bara en massa matte, fysik, ekonomi och annat ointressant. [n] Aldrig något om hur man bygger Skynet, laserhajar, eller ens en fungerande pokéboll.


   
SvaraCitera