Aviseringar
Rensa alla

Hatar att vara född -99


Ämnesstartare

Hej! 

Jag är född 1999 och och hatar det. Jag var 2 månader från att ha blivit 00:a, fatta vad coolt det hade varit! Tänk att vara född i det nya milleniet och slippa känna sig gammal när man blir äldre! 00:orna kommer alltid tillhöra ungdomens sekel. Hatar att somliga påstår att man är 90-talist fast man har sitt första minne från 2003, man blir så splittrad när man känner sig som 00-talist men inte får va det. 

Jag har aldrig hört talas om någon 99a som är stolt över det. 

Och visst, vi blir myndiga nästa år men 00or och 01or blir snart det oxå. 


   
Citera
Ämnesetiketter

hah


   
SvaraCitera

Om 70 år kommer alla kids tycka du e ball för att du föddes ett annat årtusende.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror jag int 


   
SvaraCitera

Läskigt


   
SvaraCitera

happ skäll ut dina föräldrar för att dom knulla 2 månader för tidigt utan kondom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

A:
Läskigt

Vad är läskigt? 


   
SvaraCitera

bullennn:

Vad är läskigt? 

Att du e så gammal Förvirrad

1900-talet liksom....


   
SvaraCitera

A:

Att du e så gammal Förvirrad

1900-talet liksom....

hahahahahahha


   
SvaraCitera

Jag gillar inte att vara född på 00-talet. Skulle mycket hellre vara född på 90-talet. Känner mig alltid så mini då ca alla jag känner är födda då :pppp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om 20 år kommer du vara stolt att va född i samma sekel som de som är unga då medan dina vänner kommer va födda i samma sekel som pensionärerna 


   
SvaraCitera

bullennn:
Om 20 år kommer du vara stolt att va född i samma sekel som de som är unga då medan dina vänner kommer va födda i samma sekel som pensionärerna 

Så alla dagens pensionärer är födda på 1800-t eller va??


   
SvaraCitera

bullennn:
Om 20 år kommer du vara stolt att va född i samma sekel som de som är unga då medan dina vänner kommer va födda i samma sekel som pensionärerna 

Tänker att man kanske bör ägna de 20 åren åt att hitta nåt annat att vara stolt över


   
SvaraCitera

Rodnar


   
SvaraCitera

Det känns så konstigt att det finns 99'or och 00'or som går på gymnasiet... Minns dem som dagis eller lågstadiebarn.

Dagens lågstadiare är alltså födda 2008-2010 Shockerad 
Dessa fanns inte ens på min tid.

Tiden går så fort! Mycket konstig uppfattning om ålder efter grundskolan då man inte gick med alla olika åldrar längre. Då var skolor+dagis precis bredvid varandra 1-16 år. Släktingar hade dessutom barn i alla åldrar, så man hade ett visst hum när det gällde att relatera åldrar.

Det finns endast en person som är född på 1800talet kvar i livet idag. Hn är född 1899 tror jag. Men lite fel att säga så, då det endast finns en som är dokumenterad eller vad det kallas. På 1800talet så hade man väl inte jättebra dokumentation om när man föds och dör, inte i många andra länder iallafall. Så det finns säkert fler ifrån 1800talet kvar i livet men som inte är dokumenterade.


   
SvaraCitera