Aviseringar
Rensa alla

Hatar dessa cp-undersökningar via telefon.


Ämnesstartare

igår kväll (relativt sent) ringde det nån mupp från Stockholms landsting som frågade om jag ville göra en undersökningen. Pafft svarade jag "hmm" vilket hon då tolkar som "mm" och börjar ställa en massa frågor om sjukvården i landstinget. Så har hon en sån där galet monoton, känslokall röst som påminner om en Zombie som helt klart har valt fel yrke.

Hon uttalade sig överdrivet formellt och ställde helt absurda frågor om vad jag tycker om sjukvårdens resurser, hur sjukvården ska finansieras och om jag har känner att sjukvården är tillfredsställande. Okej, frågorna var inte överdrivet knasiga om man har klart för sig för sig hur man tycker, vilket jag aldrig har eftersom jag är en apatisk cyniker som inte bryr sig. Dessutom fick jag inte säga exakt vad jag tyckte själv, utan bara förhålla mig till de alternativ som alla lät lika dåliga, ranka dem i ordning, och förklara varför. Och så ber hon om raka svar...

Sen blir allt galet repetitivt och irriterande.
-Lider du av några psykiska eller fysiska symptom?"
-Nej, inga alls.
-Lider du av astma?
-Nej nej, inget alls..
-Lider du av fetma eller grov undervikt?
-Nä..
-Lider du av någon ätstörning?
-Nej, inget problematiskt alls!
-Lider du av nån psykisk sjukdom?
-...........

Sen när hon frågar om min erfarenhet av sjukhus och läkares insatser så säger jag lugnt att jag inte har någon åsikt eftersom jag inte har någon större erfarenhet. Då tycker hon att jag verkar nonchalant och inte tar undersökningen seriöst.

Alltså vad fan är det med dessa människor? Är det mitt fel att sjukvården anses vara kass enligt många? Ring dem som klagar! Och sätt upp en undersökning som inte bara är baserat på byråkratiskt tjafs som ingen riktig människa bryr sig ett skit om i alla fall. Nästa gång kommer jag göra pruttljud i luren och lägga på.

Now subscribe bitcheeas!!!1


   
Citera
smisk

Varför lade du inte bara på om snubbans samtal störde dig så mycket...?

QQ less.


   
SvaraCitera
blum
 blum

hatar också. SIFO ringder minst två gånger varje kväll och frågar efter min bror, och varje gång säger jag att han endast är hemma dagtid. detta har pågått i två veckor....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fick göra intervju om mina alkohol och nikotinvanor. Nyttjar ej sådant, så fick svara "nej" på allt... gubben började skratta efter ett tag [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smisk:

Varför lade du inte bara på om snubbans samtal störde dig så mycket...?

Skrev ju att det var en hon... [confused]
Och öh, jag var rädd att hon skulle ringa upp och skälla. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag ljög en gång och sa att vi inte hade TV :S

För jag trodde det var tv-licensgubbar som lurades.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köttfärssås:

Jag ljög en gång och sa att vi inte hade TV :S

För jag trodde det var tv-licensgubbar som lurades.

[bigsmile][love]


   
SvaraCitera

hatar radiotjänst mer

"NEJ JAG HR INGEN JÄVLA TV LÅT MIG VARA IFRED!!!""
har jag lust att säga varje ggn[blush]

har iofs tv, men ingen mottagare, å d är d som räknas, men vågar ej säga att jag har tv, för då kmr de bli jobbiga känner jag på mig[blush]


   
SvaraCitera
smisk

Tamburinmannen:

Skrev ju att det var en hon... [confused]

skrev "snubbAn" inte "snubbEn" [wink]

Tamburinmannen:

Och öh, jag var rädd att hon skulle ringa upp och skälla. [blush]

ahmen lilla vännen då [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smisk:

snubbAn

Ändå fel. Subban ska det vara.

smisk:

ahmen lilla vännen då

Alltså. Ibland kan man liksom höra på folks röst hur de ser ut, och jag kände en vibration av en brud som är ~1.90 och sysslar på taekwondo och spöar små sissy bitches som mig på fritiden. You don't fuck with that!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tamburinmannen:

Sen när hon frågar om min erfarenhet av sjukhus och läkares insatser så säger jag lugnt att jag inte har någon åsikt eftersom jag inte har någon större erfarenhet. Då tycker hon att jag verkar nonchalant och inte tar undersökningen seriöst.

[bigsmile]

blev också uppringd någon gång..... av SCB
frågade saker om min hälsa, livsstil och sånt
tog typ 20 min.......


   
SvaraCitera