Aviseringar
Rensa alla

hatar egentligen facebook


Ämnesstartare

hej um-kamrater och fiender 

är det bara jag som kan bli så frustrerad över ointressanta saker som folk väljer att dela med sig av över facebook?
eller bryr jag mig för mycket om att folk lägger upp ointressanta saker?

typ idag

så uppdaterar en person på min facebook
"Behöver köpa nya sockar. :)"

VEM I HELVETE BRYR SIG

eller häromdagen 

"Har gått upp tio kilo sen jag skaffa pojkvän."

JAHA FAN VA KUL O VETA DÅÅÅ ELLER INTE

eller 

"Har en dålig hårdag. #Dontcare #truefiend" + en bild på hens hår

JAG KUNDE FAN TA MIG INTE BRY MIG MINDRE OCH VA FAN HAR TAGGGEN TRUEFRIEND MED SAKEN ATT GÖRA DITT ÄRKECP

Varför väljer folk att uppdatera liknande? Gör ni också det? 
Likaså alla som tränar på gym, finns det någon oskriven jävla regel om att man måste uppdatera ens facebook så fort man gymmar?
Eller man vad äter till mat?

Ps, använder facebook för kommunikation via chatten, samt kolla in släktingar och gamla vänner ibland


   
Citera
Ämnesstartare

kksdlas_0.png

känner att detta exemplet passar rätt bra i min tråd, VET FOLK INTE VAD PRIVATLIV ÄR NU FÖR TIDEN?????


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

asödlasd'las.png

Gråter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten: känner att detta exemplet passar rätt bra i min tråd, VET FOLK INTE VAD PRIVATLIV ÄR NU FÖR TIDEN?????

Är snubben dömd för våldtäkt mot barn? Ofta i helvete att man lägger ut det på Facebook.
 
Angående ämnet: Nja, ibland så, men de flesta på min Fb lägger upp rätt bra saker, länkar till politiskt relaterade poänger och sådär, även om vissa gymrecensioner och dylikt slipper emellan. Värsta jag läst tror jag var "Taggar inför promenad."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sjukt muppigt o gå upp i vikt för man har partner

min fb-feed är rätt skaplig, inget intressant men heller inget stötande (läs: enerverande banalt). ibland gulligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac: Är snubben dömd för våldtäkt mot barn? Ofta i helvete att man lägger ut det på Facebook.

Jag är inte helt säker, verkar dock som att han suttit i häkte men blivit släppt. 

Nachac: Angående ämnet: Nja, ibland så, men de flesta på min Fb lägger upp rätt bra saker, länkar till politiskt relaterade poänger och sådär, även om vissa gymrecensioner och dylikt slipper emellan. Värsta jag läst tror jag var "Taggar inför promenad."

Kanske bara är jag som har dårar på min facebook då. Är dock medlem i många ganska intressanta grupper som uppdaterar om spännande och givande artiklar med mera.


   
SvaraCitera

Ignorerar allt förutom "Welcome to the internet" tidigare känt som "4chan" och "no hope for the human race" och diverse spel förfrågningar på sista tiden.

Har egentligen bara facebook för att jag är extremt dålig på namn och hålla kontakten, det är ett bra mellanting.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:

kksdlas_0.pngkänner att detta exemplet passar rätt bra i min tråd, VET FOLK INTE VAD PRIVATLIV ÄR NU FÖR TIDEN?????

det där är ju pure ownage att skriva om öppet. saftigt värre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten: Jag är inte helt säker, verkar dock som att han suttit i häkte men blivit släppt.

Känns inte som överdrivet smart ändå, nej.

FruLiten: Kanske bara är jag som har dårar på min facebook då. Är dock medlem i många ganska intressanta grupper som uppdaterar om spännande och givande artiklar med mera.

Lite är det nog ditt Facebookklientel, ja, även om tendensen att lägga upp totalt ointressanta saker verkar stark.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker det är bra, fast också dåligt. Bra när jag är tokkär i någon och vill veta allt om denne.. Mm då facebookstalkar jag. Rodnar har aldrig stalkat någon IRL, d.v.s. Utanför internet. aldrig på ICA.. Icke!

Dåligt att mindre intressanta människor som jag ej har modet att plocka bort från vänlistan skriver så ointressanta grejer och fyller hela nyhetsväggen med detta.. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten: är det bara jag som kan bli så frustrerad över ointressanta saker som folk väljer att dela med sig av över facebook?

I hear ya! Det jag stör mig mest på är när folk är ute och "gör" någonting. Typ ute och reser, picknick med sin partner eller vad fan som helst och envisas med att lägga upp en post varannan timme om hur underbart det är. 

LÄGG NER DIN JÄVLA TELEFON OCH NJUT OM DET NU ÄR SÅ UNDERBART! Arg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Dåligt att mindre intressanta människor som jag ej har modet att plocka bort från vänlistan skriver så ointressanta grejer och fyller hela nyhetsväggen med detta..

Blockera inläggen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

använder ej facebook. skickar meningslösa statusuppdateringar via sms till random kontakt. känns mer personligt så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

I hear ya! Det jag stör mig mest på är när folk är ute och "gör" någonting. Typ ute och reser, picknick med sin partner eller vad fan som helst och envisas med att lägga upp en post varannan timme om hur underbart det är. 

LÄGG NER DIN JÄVLA TELEFON OCH NJUT OM DET NU ÄR SÅ UNDERBART! Arg

Eller hur, och alla som ska hålla på "Life is good" och att de har den bästa familjen, bästa vännerna, bästa partnern, bästa livet, bästa allt. 
Känns ibland som att folk försöker övertyga människorna runt omkring att de har ett bra liv genom facebook.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Blockera inläggen.

Nä, bättre med tråkiga inlägg än inga alls. kommer kännas jätteensamt! Söt


   
SvaraCitera