Forumet - Hatar min längd - 180 cm

Hatar min längd - 180 cm

6261 0 220
Jag har alltid mått dåligt över min längd. Dels för att jag känner mig så mkt större än alla andra och dels för att jag känner mig allmänt klumpig. Jag är inte alls tjock/mullig, utan ganska smal, men de känns inte som om jag kan sträcka på mig utan att bli ful.

Jag gråter verkligen varje kväll för att jag alltid blir påmind om att jag måste leva med den längden i hela mitt liv.
Mamma och kompisar säger att det är så nu i början, men att när man blivit större går det över.

Jag vill verkligen ha en bättre självkänsla.

Jag är inte ful, utan faktiskt ganska söt, om man säger det så. Men hela delen med längden gör att jag känner att alla tittat konsigt på mig för att jag är så lång, alla tycker att jag är ful för att jag själv gör det.
Jag har inte fått någon uppfattning av vad människor tänker när de ser långa tjejor så jag undrar nu.
Vad tänker man när man ser en lång tjej ex. i nån skolkorridor, stranden, gatan, vadsomhelst?

Jag vågar inte heller längre lära känna nya människor för att jag tror att dom kommer dissa mig direkt pga längden. Detta är verkligen jättejobbigt.

Spana också in:

Litesnyggare:

Vad tänker man när man ser en lång tjej ex. i nån skolkorridor, stranden, gatan, vadsomhelst?

När börjar folk förstå, att det inte handlar om längden så mycket utan att allt spelar in. Ansiktsform, näsa, mage, låren, höften osv. Varje del räknas. En lång tjej kan vara hur jävla snygg som helst. [y]

Sen så är det inget fel på din längd, bara tjejen inte är längre än mig så är det nice (jag är 185).
Appuru:

När börjar folk förstå, att det inte handlar om längden så mycket utan att allt spelar in. Ansiktsform, näsa, mage, låren, höften osv. Varje del räknas. En lång tjej kan vara hur jävla snygg som helst.

Liinda08:

Yes I've sort of been there. Jag är själv 183 cm och jäkligt nöjd! hellre 180 än 150 likzzom

Du är ett bra exempel på en lång o snygg tjej.
Litesnyggare:

Jag vågar inte heller längre lära känna nya människor för att jag tror att dom kommer dissa mig direkt pga längden. Detta är verkligen jättejobbigt.

Om du tror att du kommer bli dissad pga det blir du nog det också. andra märker av din dåliga självkänsla. människor vill inte vara omkring de som inte gillar sig själv. Eller många vill nog inte det iaf, för det blir jobbigt liksom :/

funderat på att uppsöka en kurator ir liknande?