Aviseringar
Rensa alla

Hatar mina katter


katter är ju söta: )


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I love Lucy:

Men kan de verkligen sitta stilla hur länge som helst? Hur många är de?

Det är två stycken. Ja, jag vet inte hur länge de kan sitta stilla. När de har kommit bort förr så har de kommit fram när jag lagt fram mat, men då har jag vetat var de har varit också.

Kollade förresten efter blod på katternas tassar och runt munnen; hittade ingenting där heller.


   
SvaraCitera

misfits:

är de har kommit bort förr så har de kommit fram när jag lagt fram mat, men då har jag vetat var de har varit också.

Låter ju skumt, att de inte kommer fram ;/

misfits:

Kollade förresten efter blod på katternas tassar och runt munnen; hittade ingenting där heller.

Låter ju skumt. ;/ Hoppas du hittar dom snart, speciellt om de är levande, stackrarna.


   
SvaraCitera

Budolicious:

Inte stänga in råttorna för de stackars katterna? :/

håller med[no-no]


   
SvaraCitera

misfits:

Hur går det med jakten? Har du hittat dem än? [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

texttyp:

Hur går det med jakten? Har du hittat dem än? [sad]

Nej, inte ett spår. Det är så jäkla skumt! Jag har verkligen vänt upp och ned på hela lägenheten. Kollat under alla möbler/kylskåpet/spisen, under madrasser, i garderoben, Kollat igenom buren typ 10 ggr. De är ingenstans :/


   
SvaraCitera

misfits:

Nej, inte ett spår. Det är så jäkla skumt! Jag har verkligen vänt upp och ned på hela lägenheten. Kollat under alla möbler/kylskåpet/spisen, under madrasser, i garderoben, Kollat igenom buren typ 10 ggr. De är ingenstans :/

Finns det någon mat som de verkligen är tokiga i? Råttar och möss brukar ju kunna ta sig genom mindre öppningar än man tror, så de kanske har gömt sig i någon liten springa under en garderob eller vart som helst. Kanske prova att lägga ut mat på några olika ställen, fortsätta leta och samtidigt hålla koll på matbitarna och se om det har nafsats någonstans [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

texttyp:

olika ställen, fortsätta leta och samtidigt hålla koll på matbitarna och se om det har nafsats någonstans [smile]

Har en 25 kvm stor lägenhet, så jag tror jag har lyckats leta överallt =p jag har lagt ut mat också jo, men ingen har försvunnit än. De andra gångerna då de har rymt har de kommit fram ganska direkt, så det verkar väldigt skumt detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De har fortfarande inte kommit fram. Jag börjar tro att katterna faktiskt lyckades äta upp dem. Båda är innekatter, men de kommer från katthem och är födda utomhus, så de vet med all säkerhet hur man jagar smågnagare.

Som sagt, det var spån över hela skrivbordet, golvet och stolen, men inget spår av päls eller blod, men vad jag förstått så lämnar katter oftast inget blod efter sig? Och det är ju inte mycket blod i sådana små... Hade gerbilderna vart levande hade de ju kommit fram vid det här laget! De har lyckats rymma förr, och då har jag fått in dem i buren igen på ett par timmar, trots att de gömt sig under spisen till exempel.


   
SvaraCitera

Kattjävlar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En sak till - hur ser katters avföring ut efter att de ätit smågnagare? Jag har "dissekerat" deras kattlåda lite nu på kvällen, och vissa bajsbitar är väldigt klumpiga, med utstickande delar. Det är även mycket päls i dem (men det kan lika gärna vara katternas egen). Dock hittade jag stenhårda bitar här och där, som liksom hade en slags struktur på ytan. Nu vet jag inte hur väl katter smälter skelett, men kan det ha vart gerbil-ben jag hittade? (Ni får gärna tycka jag är underlig som har rotat i katternas bajs :p)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej vad hemskt om dom har blivit uppätna [sad] men det finns ju fortfarande en chans att dom är i lägenheten, hoppas det ! 🙂


   
SvaraCitera

misfits:

Men borde det åtminstone inte ligga blod någonstans om det nu är så? Inte ett spår, förutom spån att det hänt någonting.

När min katt äter möss inomhus, så blir det inga blodspår, hon lämnar bara kvar en gallblåsan (eller vad det nu är för grönt gegg).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

misfits:

och vissa bajsbitar är väldigt klumpiga, med utstickande delar. Det är även mycket päls i dem (men det kan lika gärna vara katternas egen). Dock hittade jag stenhårda bitar här och där

Jag vet inte hur avföringen ser ut efter att de ätit upp ett annat djur, men jag skulle kunna tänka mig att det blir någon sådant där. Hemskt om det faktiskt är så, men har de inte dykt upp ännu känns det ganska troligt. Hemskt synd om de stackars djuren isf. Katter brukar ju inte vara direkt humana när de dödar något.


   
SvaraCitera

misfits:

Men borde det åtminstone inte ligga blod någonstans om det nu är så? Inte ett spår, förutom spån att det hänt någonting.

Katter lämnar oftast vissa delar av råttor, så som gallan, finner du inget så bör dom inte vara uppätna. Dom kan dock bli stressade till döds om de jagas.


   
SvaraCitera