Aviseringar
Rensa alla

Hatar mitt ex


Ämnesstartare

Jag verkligen avskyr mitt ex. Hon var en riktig jävla slyna som började knulla runt med folk och skröt om det inför mig endast ett kort tag efter att vi gjort slut. Värsta var nog att hon ville att jag skulle bli likadan.

Kul att höra när man är ett vrak efter ett uppbrott med en tjej man investerat 4 år med.

Jag har träffat en ny tjej nu som är bättre på alla plan, hon håller inte på att festa som en idiot eller ligger med vem som helst, hon är extremt snygg och vi passar ihop på alla sätt.

När jag är med henne försvinner tankarna på exet, men vi har ett förhållande på distans och när jag är själv kan jag inte sluta hata det jävla aset till ex jag har.

Hur kommer man över såna tankar?


   
Citera

orka lägga massa energi på att hata någon
förneka hennes existens bara


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

orka lägga massa energi på att hata någon


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

förneka hennes existens bara

Jo, det vore bäst och jag har verkligen försökt. Grejen är den att när hon berättade om sin "nya stil" - varför hon nu gjorde det - mådde jag apa och fick värsta ångestattacken. Varje gång jag ser bilder av henne tänker jag bara på vilket jävla as hon är.

Klassisk fucking betingning. Vad vet jag...


   
SvaraCitera

Försök se till det fina ni hade och skit i att ödsla tid på att sitta ensam och störa dig på henne.


   
SvaraCitera

Everclear88:

Grejen är den att när hon berättade om sin "nya stil" - varför hon nu gjorde det - mådde jag apa och fick värsta ångestattacken. Varje gång jag ser bilder av henne tänker jag bara på vilket jävla as hon ä

alltså kan du inte bara säga till henne att du inte vill vara hennes vän och sen se till att inte se bilder på henne? ta bort henne som vän på facebook osv


   
SvaraCitera

då borde det inte vara så svårt att förneka att hon finns.

Sluta umgås med henne om hon ändå bara skadar dig


   
SvaraCitera

Varför blir du ens ihop med en tjej när du inte gillar hur dom är?[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

alltså kan du inte bara säga till henne att du inte vill vara hennes vän och sen se till att inte se bilder på henne? ta bort henne som vän på facebook osv

Har gjort det, har inte sett nått på ett halvår...


   
SvaraCitera

Everclear88:

Värsta var nog att hon ville att jag skulle bli likadan.

Ville hon att du också skulle knulla med en massa? Låter som en väldigt konstig önskan.


   
SvaraCitera

Everclear88:

Har gjort det, har inte sett nått på ett halvår...

och inte pratat med henne? eftersom du har börjat träffa en ny tjej nu kan man ju tycka att du borde ha släppt tankarna på den där första tjejen [tard]


   
SvaraCitera

Everclear88:

Klassisk fucking betingning.

avbetinga!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Ville hon att du också skulle knulla med en massa? Låter som en väldigt konstig önskan.

No shit! Fatta att allt i hjärnan kortslöts.

honolulu:

avbetinga!

Jo, har funderat på att kanske kika in på hennes facebooksida (om jag nu kan se något alls) och försöka få bort den bild jag har av henne i skallen. Se att hon inte är den jag föreställer henne som. Vad tycker ni om den idén?

Kanske lite fail om hon är värsta skank på bilden, men vem vet...


   
SvaraCitera

Everclear88:

Jo, har funderat på att kanske kika in på hennes facebooksida (om jag nu kan se något alls) och försöka få bort den bild jag har av henne i skallen. Se att hon inte är den jag föreställer henne som. Vad tycker ni om den idén?

Jadu.. Något sånt kanske, för att hantera hatet/ångesten/ilskan. Du måste ju iaf få bearbeta det, fyra år är inte alls lite. Men du har väl inga känslor kvar för henne?

Det jag tycker att du ska fokusera på nu är egentligen att försöka acceptera vad som hänt förut och fokusera på din nya tjej och framtiden. Ex:et svek dig och visade sig vara en dålig person, och du har lärt dig att inte göra om samma misstag (fortsätta hänga med dåliga personer när du tycker att dem är det, du gillade inte hennes idiotiska festbeteende men lät det passera). Det är också bra att du upptäckte det nu istället för om ni hade velat gå vidare till något ännu mer seriöst.


   
SvaraCitera

jag kan undanröja henne för de rätta pengarna


   
SvaraCitera