Aviseringar
Rensa alla

hatar och ljuga


Ämnesstartare

ska man ha dåligt samvete över vita lögner?


   
Citera
Ämnesstartare

Ja, det ska man.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men SNÄLLA vita lögner???


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

ska man ha dåligt samvete över vita lögner?

ja helst ska man få dödsångest också,annars klassas man som en extremt dålig människa[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, man ska aldrig ha dåligt samvete över saker man gör oavsett hur pass moralisk man är. Jag är t.ex. väldigt moralisk men har ändå aldrig dåligt samvete, pga att jag ej gör saker som är fel. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej inte om dom är snälla


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking_BC:

Nej, man ska aldrig ha dåligt samvete över saker man gör oavsett hur pass moralisk man är. Jag är t.ex. väldigt moralisk men har ändå aldrig dåligt samvete, pga att jag ej gör saker som är fel. [no-no]

men ibland känns det som om det var fle.. alltså min mamma köpte ett par skor till mig förra året och så frågade hon om de hållt bra och jag har inte använt dem en endaste gång? var det inte snällt att säga att de hållt bra då[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beror på. Tycker du att din kompis unge är ganska.. ful, så kanske du inte ska säga det och bara nicka och säga jaaa när hon frågar om han är söt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

orka ha 1 samvete[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Beror på. Tycker du att din kompis unge är ganska.. ful, så kanske du inte ska säga det och bara nicka och säga jaaa när hon frågar om han är söt.

så gör jag allitd.. kanske inte om fula ungar.. aldrig varit med om det.. men typ om ngn har köpt något som den själv tycker är asfint typ en ny klänning och den fårgar mig vad jag tycker säger jag oftast fin för va fan tjänar det att jag ska komma med min åsikt när den är glad över sitt köp, liksom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

orka ha 1 samvete[crazy]

har samvete som 1 präst[badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

men ibland känns det som om det var fle.. alltså min mamma köpte ett par skor till mig förra året och så frågade hon om de hållt bra och jag har inte använt dem en endaste gång? var det inte snällt att säga att de hållt bra då

Alltså, jag varken kan eller ska avgöra sånt åt dig, det ska ingen. Bara du som ansvarar för sådant. Om sådana saker känns fel, alltså lögner som gör alla glada och inte skadar någon, då kanske du ska sätta dig ner och fundera lite på varför det skulle vara fel osv.


   
SvaraCitera

Det är finast att vara ärlig hela tiden [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

orka ha 1 samvete[crazy]


   
SvaraCitera