Aviseringar
Rensa alla

Hatar tjejer.


Ämnesstartare

Hej kära ummare!

Mitt i-landsproblem som driver mig till självmordstankar är att jag hatar kvinnor. Jag tycker att vi är vidriga, patetiska och svaga.
Men mest hatar jag kvinnor som försöker göra sig lika bra som män, och kvinnor som klär sig i mäns kläder.
Ja jag är själv en kvinna.
Och jag äcklas av mig själv varje dag. Jag blir deprimerad och får självmordstankar. Så mycket hatar jag dessa sliddjur.
(PS: nej jag är inte lebb)

Några seriösa tankar och tips om detta?


   
Citera

Seriös tanke:

Fan vad vidrigt patriarkatet är. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Seriös tanke:Fan vad vidrigt patriarkatet är.

Var tvungen att googla ordet patriarkatet [blush]


   
SvaraCitera

Hejkäraunmmare:

Var tvungen att googla ordet patriarkatet [blush]

Vad tror du då? [sad] Jag tror att dina låga tankar om kvinnor är en produkt av att du lever i ett patriarkalt samhälle. [sad]


   
SvaraCitera

Kontakta kurator/psykolog.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Vad tror du då? [sad] Jag tror att dina låga tankar om kvinnor är en produkt av att du lever i ett patriarkalt samhälle. [sad]

Jag vet inte... Jag har blivit uppfostrad av att alla är lika mycket värda osv osv.
Att vilja vara av det andra könet räknas helt normalt.
Skillnaden är väl att jag vill det extremt mycket, och att jag hatar mig själv och drar på så sätt hela kvinnokönet över en kant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

away from um:

Kontakta kurator/psykolog.

Skulle kontakta Gandalf om det kunde hjälpa.


   
SvaraCitera

Det hjälper ju mer än att whina här i alla fall.


   
SvaraCitera

Hejkäraunmmare:

Att vilja vara av det andra könet räknas helt normalt.

Vill du vara man?

Hejkäraunmmare:

Skillnaden är väl att jag vill det extremt mycket, och att jag hatar mig själv och drar på så sätt hela kvinnokönet över en kant.

Tror du att du skulle må bättre som man och hata kvinnor mindre om du hade varit det?


   
SvaraCitera

away from um:

Det hjälper ju mer än att whina här i alla fall.

Nu är detta ett diskussions forum, och vill jag diskutera med vanliga individer skriver jag hellre här än att uppsöka en psykolog. Passar det dig inte att diskutera bör du avregga dig så snabbt som möjligt och ta ett första steg utanför dörren. 🙂

/Hejkäraunmmare

(Detta är min ursprungliga användare, förstod inte varför jag inte kunde skiva meddelanden förut men det var bara för att jag inte hade uppdaterat reglerna hehe.)


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

Tror du att du skulle må bättre som man och hata kvinnor mindre om du hade varit det?

Absolut.
Jag vill inte hata det kvinnliga könet. Jag tycker att kvinnor är bra på många sätt, men inte på det sättet jag vill vara.


   
SvaraCitera

Vitamiintablett:

Absolut.
Jag vill inte hata det kvinnliga könet. Jag tycker att kvinnor är bra på många sätt, men inte på det sättet jag vill vara.

Känner du dig som en man?


   
SvaraCitera

Vitamiintablett:

Passar det dig inte att diskutera bör du avregga dig så snabbt som möjligt och ta ett första steg utanför dörren. 🙂

Du kan göra både och. Men såsom du beskriver det är det ganska allvarligt så att leta upp någon professionell prata med skulle nog inte skada.


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

Känner du dig som en man?

Verkligen inte. Det är därför jag mår så oerhört dåligt och avskyr det faktum att jag och andra är födda som kvinnor.
Jag ser ut som en kvinna, jag klär mig som en kvinna och jag beter mig som en kvinna. Därför att jag ogillar människor generellt som försöker vara något utöver det vanliga och det dom aldrig kan bli. Jag kan aldrig bli en man oavsett hur jag ser ut eller beter mig.
Jag vet att jag är dömd till kvinna och måste på så sätt leva som en kvinna, men det får mig att vilja dö [sad]


   
SvaraCitera

away from um:

Du kan göra både och. Men såsom du beskriver det är det ganska allvarligt så att leta upp någon professionell prata med skulle nog inte skada.

Det låter som en ide jag kan överväga [smile]


   
SvaraCitera