Aviseringar
Rensa alla

Hatar tjejer.


Vitamiintablett:

Jag vet att jag är dömd till kvinna och måste på så sätt leva som en kvinna, men det får mig att vilja dö [sad]

Fast nej. Det finns människor som är transsexuella, och det är ju inget fel med det. [sad]


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

Fast nej. Det finns människor som är transsexuella, och det är ju inget fel med det.

Jag tycker att det är äckligt [sad]
Och nej, jag vill inte tycka att det är äckligt men det gör jag, verkligen.


   
SvaraCitera

Vitamiintablett:

Jag tycker att det är äckligt [sad]
Och nej, jag vill inte tycka att det är äckligt men det gör jag, verkligen.

Hepp. [sad] Då borde du kanske lyssna på AFU och prata med nån psykolog eller kurator.


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

Hepp. [sad] Då borde du kanske lyssna på AFU och prata med nån psykolog eller kurator.

Jo, jag överväger det. Men även om jag pratar med en kurator så kommer inget att förändras. Det finns inga lösningar...............


   
SvaraCitera

Vitamiintablett:

Det finns inga lösningar.

Du behöver ba växa ifrån din pessimism.


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

Du behöver ba växa ifrån din pessimism.

Det lär väl ta lika lång tid som när den skapades. 10 år eller så? Not worth it. [smile]


   
SvaraCitera

Vitamiintablett:

Det lär väl ta lika lång tid som när den skapades. 10 år eller så? Not worth it. [smile]

Nä. Går snabbare än så. Bara så att du vet.


   
SvaraCitera

hm


   
SvaraCitera

Både män och kvinnor är lika vidriga, patetiska och svaga.
Fixera dig inte för mycket vid könen.
Kanske är det självförakt du känner mest och du föraktar de som liknar dig i utseende och beteende, det skulle förmodligen vara likadant om du hade en annan könsroll också. Vad äcklar dig mest?

Jag tycker det är äckligt att varelser av samma art inte har samma rättigheter, att vi ska ses så olika varandra bara pga könsorganen. Tycker även det är äckligt att alla varelser som anses svaga får utsättas för övergrepp (både fysiskt och psykiskt). Att det ses som en självklarhet att få behandla andra illa "Men vadå, jag får väl slakta kon om jag vill." eller "Men vadå, jag är mycket starkare såklart jag ska få mer lön."


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

Hejkäraunmmare:

Några seriösa tankar och tips om detta?

Känns som att ditt problem sitter i självkänslan och inte så mycket i annat. Prova en hjärnskrynklare, det funkar, oftast.


   
SvaraCitera

Hjärtlös:

Jag tycker det är äckligt att varelser av samma art inte har samma rättigheter, att vi ska ses så olika varandra bara pga könsorganen. Tycker även det är äckligt att alla varelser som anses svaga får utsättas för övergrepp (både fysiskt och psykiskt). Att det ses som en självklarhet att få behandla andra illa "Men vadå, jag får väl slakta kon om jag vill." eller "Men vadå, jag är mycket starkare såklart jag ska få mer lön."

Jag håller inte riktigt med. Jag tror på citatet "bara den starkaste överlever."
För det är ju så det funkar. I naturen, i mänskligheten. Överallt.
Jag tycker det är äckligt att kvinnor inte KAN försvara sig själva mot övergrepp på samma sätt som en man skulle kunna.


   
SvaraCitera

Vitamiintablett:

För det är ju så det funkar. I naturen, i mänskligheten. Överallt.

Människor har åtminstone ett val, till skillnad från djur. Om vi nu är så intelligenta och mycket bättre än andra djur kan vi väl bevisa det genom att skona de som inte är starkast.

Vitamiintablett:

Jag tycker det är äckligt att kvinnor inte KAN försvara sig själva mot övergrepp på samma sätt som en man skulle kunna.

Jag tycker det är äckligt att människor måste försvara sig över huvud taget. Djävla idiotiskt att överfalla någon bara för man kan. Det är svagt i mina ögon.


   
SvaraCitera

Hjärtlös:

Jag tycker det är äckligt att människor måste försvara sig över huvud taget. Djävla idiotiskt att överfalla någon bara för man kan. Det är svagt i mina ögon.

Människor är äckliga, end of story [cheers]


   
SvaraCitera

Vitamiintablett:

Människor är äckliga, end of story

Ja. Var det jag från början ville komma fram till.


   
SvaraCitera

Dels så kan det som andra sagt vara bra om du orkar uppsöka en psykolog eller kurator.

Det kan även kanske kännas skönt för dig att förstå mer om varifrån dina tankar och känslor kring det här kommer; jag rekommenderar denna länk då länk


   
SvaraCitera