Aviseringar
Rensa alla

Havet


Ämnesstartare

är stort, mäktigt, nästan oändligt, oberoende av allt bryr sig inte om något.

Vad tycker ni om havet?


   
Citera
Ämnesstartare

Vill se havet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera

Bo i en fyr skulle vara härligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Livtrasir:

Vad tycker ni om havet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åh älskar havet [love]
Hade ett hus vid havet en gång. Fast det var inte mitt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Livtrasir:

Vill se havet

Såg havet igår. Det stormade och blåste havsvatten i mitt ansikte.

Älskar havet, är uppvuxen vid det och bristen av hav är det enda som hindrar mitt fejknorrland från att vara perfekt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Såg havet igår. Det stormade och blåste havsvatten i mitt ansikte.

låter underbart


   
SvaraCitera

Det är fint att gå vid havet. Det tycker alla vi i byn. Det är där vi hänger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är minst sagt kluven.

Havet är kärlek för mig, överväldigande stort, okonstlat och mäktigt. [love]Det ger mig en känsla av trygghet att det finns någonting större, mer beständigt att hänga fast vid när det mycket i min omgivning är falskt, kulisser som bara rasar ihop.

Samtidigt fruktar jag havet. Det är djupare och sträcker sig längre än jag förmår förstå. Dess stormar har en sådan kraft. Dess djup är för mig fördolda, vilket fyller mig med fruktan och förundran, men samtidigt inbjuder det mig att vara i dess närhet, i det stora, i det vackra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bäst är det att följa med morfar på hans segelbåt i det västerbottniska ölandskapet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Livtrasir:

låter underbart

Det var det! Du borde besöka Västkusten någon gång, här är det fullt av vackra klippor och hav.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

Det är fint att gå vid havet. Det tycker alla vi i byn. Det är där vi hänger.

Image

Tänk att vara ett Bullerbybarn. Så mysigt.
Men sen blev det väl bara bråk och graviditeter för hela slanten mellan dem.


   
SvaraCitera

isola:

Men sen blev det väl bara bråk och graviditeter för hela slanten mellan dem.

Ja de kanske hade en för bra och mysig uppväxt! Kan vara bra med lite motgångar ibland också. Det jobbigaste de var med om i som barndom var väl att gå till den där alkoliserade skomakaren.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

Ja de kanske hade en för bra och mysig uppväxt! Kan vara bra med lite motgångar ibland också. Det jobbigaste de var med om i som barndom var väl att gå till den där alkoliserade skomakaren.

Fast jag menar i och med att de umgås så nära med varandra! Så är det väl oundvikligt att tonårshormonerna kommer att förstöra för dem! [blush]
Åh jag tyckte så synd om hans hund 🙁 men sen adopterade väl en av killarna den? Det var fint! [love]


   
SvaraCitera