Aviseringar
Rensa alla

HBTQ-kramare, bryr ni er om pedofiler också?


Ämnesstartare

Ni som värnar om HBTQ-"rättigheter", vill ni inte att pedofiler ska bemötas med samma förståelse också?

För att ge ett konkret exempel:

Om Stefan på sin arbetsplats säger att han är bög så kommer han troligtvis bemötas med nickanden, vänliga blickar och förståelse.

Om Kalle säger att han är pedofil så kommer han troligtvis att få sparken.

Det kanske är fel, men jag har fått uppfattningen att HBTQ-kramare, som säger sig vara fria från fördomar och tro på allas lika värde, ofta själva har enorma fördomar gentemot pedofiler och anser att dessa ska särbehandlas i samhället och inte åtnjuta samma förståelse som de politiskt korrekta HBTQ-folket.

Vill ni bara värna om attityder som berör PK-folk, eller vill ni verkligen att ALLA ska kunna prata om sina sexuella läggningar utan att riskera våld och hot?

Och nej, det finns inga bevis för att pedofili är en störning och inte en sexuell läggning. Precis som med homosexualitet så vet man inte vad det beror på, och då har man antagit en teori i brist på bättre.


   
Citera

Vad har hbtq att göra med pedofili?


   
SvaraCitera
mynona

Det fanns en annan tråd om just detta för några månader sedan, du kan antagligen kopiera hela den tråden. Någon kan säkert hitta den och länka den hit. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg:
Vad har hbtq att göra med pedofili?

Bemötandet i samhället. Som HBTQ-person idag blir du i det närmaste hyllad för alla är så rädda att få homofobstämpeln på sig. Som pedofil vågar du knappt berätta ens för dina närmaste vänner - även fast du inte gjort något.

Tycker du att det ska vara så, eller borde samhället öppna sig och lyssna mer på pedofilerna och släppa in dem i gemenskapen så att de får prata?

mynona:
Det fanns en annan tråd om just detta för några månader sedan, du kan antagligen kopiera hela den tråden. Någon kan säkert hitta den och länka den hit. 

Eller så kan du svara på trådämnet när du ändå är inne i denna tråd som uppenbarligen intresserade dig tillräckligt mycket för att du skulle klicka på den.


   
SvaraCitera
mynona

bertrimmarpåstjärt: Eller så kan du svara på trådämnet när du ändå är inne i denna tråd som uppenbarligen intresserade dig tillräckligt mycket för att du skulle klicka på den.

Det har jag redan gjort, i den identiska tråden: 

http://ungdomar.se/forum/thread/hur-ser-feminister-pa-pedofili-och-tidelag/12929651?page=1

Den kan nog kopieras mer eller mindre rakt av. Varsågod. Jämförelsen mellan pedofili och homosexualitet, samt för övrigt ordet "hbtq-kramare", säger en del i sig självt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Det har jag redan gjort, i den identiska tråden: 

http://ungdomar.se/forum/thread/hur-ser-feminister-pa-pedofili-och-tidelag/12929651?page=1

Den kan nog kopieras mer eller mindre rakt av. Varsågod. Jämförelsen mellan pedofili och homosexualitet, samt för övrigt ordet "hbtq-kramare", säger en del i sig självt. 

Jag orkar inte läsa igenom en hel tråd, men om du kanske kan kopiera in det relevanta här då?

Berätta vad den säger. För jag tror du har enorma fördomar mot pedofiler, samtidigt som du ser dig själv som en tolerant och accepterande typ.


   
SvaraCitera
mynona

bertrimmarpåstjärt:

Jag orkar inte läsa igenom en hel tråd, men om du kanske kan kopiera in det relevanta här då?

Berätta vad den säger. För jag tror du har enorma fördomar mot pedofiler, samtidigt som du ser dig själv som en tolerant och accepterande typ.

Du kan tro precis vad du vill. Jag tror på samma vis att du har enorma fördomar mot homosexuella. Jag stimuleras inte av att upprepa den diskussionen här vidare mycket. Jag har redan sagt vad jag anser i den. Är du intresserad av min åsikt kan du titta i den tråden. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Du kan tro precis vad du vill. Jag tror på samma vis att du har enorma fördomar mot homosexuella. Jag stimuleras inte av att upprepa den diskussionen här vidare mycket. Jag har redan sagt vad jag anser i den. Är du intresserad av min åsikt kan du titta i den tråden. 

Du har skrivit ganska mycket i den tråden och det första jag läste var inte relevant för denna diskussion. Har du något du vill säga här så kan du bara kopiera in det - det tar inte lång tid.

Jag har inga fördomar så, men jag tål inte hyckleri.


   
SvaraCitera

Vad vill du att dom ska prata om?


   
SvaraCitera

Japp, jag vill att pedofiler ska ha det bra och respekteras dom också. Pedofili är, trots allt, inte synonymt med förgripelse på barn. Alla bör kunna prata om sina sexuella läggningar och fantasier utan att skuldbeläggas eller stigmatiseras. 


   
SvaraCitera

Chibibbi:
Japp, jag vill att pedofiler ska ha det bra och respekteras dom också. Pedofili är, trots allt, inte synonymt med förgripelse på barn.

Varför skulle dom inte ha det bra?


   
SvaraCitera

Bööööörg:

Varför skulle dom inte ha det bra?

Stigmatisering, demonisering, mycket starka fördomar och ett allmänt hat som finns emot dem. Människor ser det som: pedofil=förbrytare. Så är inte verkligheten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg:
Vad vill du att dom ska prata om?

De måste få berätta hur det är att leva som pedofil, bemötas med förståelse istället för hat.

Dvs exakt samma attitydförändring som HBTQ började åtnjuta för ett X antal år sedan. Problemet är bara att samhället är smockfullt av hycklare - folk som säger sig vara toleranta och förstående, men bara då det gäller saker som stämplats som PK. Resten kan de hata våldsamt mycket, för det är ju OK att göra.

Det är OK att hata pedofiler för deras blotta existens, men hatar du bögar kallas du homofob. När introduceras ordet pedofob av PK-media?

Chibibbi:
Japp, jag vill att pedofiler ska ha det bra och respekteras dom också. Pedofili är, trots allt, inte synonymt med förgripelse på barn.

Precis. Men jag tror att många här inte alls tänker som du.


   
SvaraCitera

Chibibbi:

Stigmatisering, demonisering, mycket starka fördomar och ett allmänt hat som finns emot dem. Människor ser det som: pedofil=förbrytare. Så är inte verkligheten.

Jag tror inte folk skapar hela sin identitet efter något de råkar tända på. Om hn inte utövar sin sexualitet lär det inte finnas fördomar eller hat.


   
SvaraCitera

bertrimmarpåstjärt:

De måste få berätta hur det är att leva som pedofil, bemötas med förståelse istället för hat.

Dvs exakt samma attitydförändring som HBTQ började åtnjuta för ett X antal år sedan. Problemet är bara att samhället är smockfullt av hycklare - folk som säger sig vara toleranta och förstående, men bara då det gäller saker som stämplats som PK. Resten kan de hata våldsamt mycket, för det är ju OK att göra.

Det är OK att hata pedofiler för deras blotta existens, men hatar du bögar kallas du homofob. När introduceras ordet pedofob av PK-media?

Precis. Men jag tror att många här inte alls tänker som du.

Om någon tänder på tanken att förgripa sig på barn ser jag det som något negativt.


   
SvaraCitera