Aviseringar
Rensa alla

HD Filmer @ internet


Ämnesstartare

När jag tex ska kolla på youtube, Gametrailers, Gamespot, Eller IGN och trycker igång HD så kan jag knappt kolla på filmen utan att de hackar sönder.

Grejjen är att jag inte har en så FÖRJÄVLA dålig dator, Kanske inte den bästa men den funkar till wow osv. Intel Pentium 4, 3.0ghz, Geforce 7900 GS Agp 512mb. 1.5g Ram(Minne..)

Jag testade att streama en HD film på min polares dator, inkl hans bärbara som inte alls är något tryck i och där rullar HD filmerna på med hur bra flyt som helst, inte ett minsta lagg.

Har testat Firefox(Gamla versionerna) och även den nyaste Firefox, INternet Explorer gamla såsom nya. Vilken jag än tar så hackar de i filmen, Som om datorn verkligen inte pallar.

Jag har norton 05, och jag har inge virus eller liknande.

Vore skitgrymt med hjälp för jag vill gärna se dessa HD streams [shake]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Kanske är linan då...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NintendoNöerd:

Jag har norton 05, och jag har inge virus eller liknande.

Byt ut det, det äter resurser. Dessutom är pentium 4 en väldigt dålig processor prestandamässigt, men jag tror att den borde klara det, hmm.
Prova att låta filmerna buffra och prova så att det inte är din uppkoppling som inte hänger med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

8mbit >_> Radhus

Har Vattenfall, förövrigt. (Tkr de suger då vi får problem antal gånger per år. (Disconnects, Restarts på deras databas [confused] mkt mer)

Kan de verkligen va linan? >_>


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NintendoNöerd:

8mbit >_> Radhus

Rätt så kass lina men det borde fan ändå gå...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Byt ut det, det äter resurser. Dessutom är pentium 4 en väldigt dålig processor prestandamässigt, men jag tror att den borde klara det, hmm.
Prova att låta filmerna buffra och prova så att det inte är din uppkoppling som inte hänger med.

Jo ja har tänkt köpa massa grejjor på komplett, proc, ram, moderkort o graffe.

Formaterat datorn ett antal gånger för att just CCAPP.exe drar hela prestandan, Då visste jag inte va de va och jag fortsatte formatera flera gånger om året för att jag trodde de va nå slaggs cybervirus.

Börjar tappa tro på norton..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Rätt så kass lina men det borde fan ändå gå...

Vi uppgraderade till 24 mbit, märktes ingen skillnad. Efter 2 veckor ringde vattenfall o sa att de inte gick att få fortare internet än 8 mbit.

Dåligt, så jävla gammalt är inte de här området, w00t


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NintendoNöerd:

Börjar tappa tro på norton..

Norton har aldrig varit bra. Vill du ha nåt som kollar åt dig funkar avg, annars brukar jag använda clamav, men det vill du säkert inte ha.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så dessa HD film-lagg-probelm är pågrund av
överarbetande processor?
för lite RAM?
Norton?
För segt internet?

i princip.. ? =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NintendoNöerd:

Så dessa HD film-lagg-probelm är pågrund av
överarbetande processor?
för lite RAM?
Norton?
För segt internet?

Har du ens provat att låta filmerna buffra först?
Om inte det hjälper så kan man ju utesluta din uppkoppling som problem.

Sen beror det ju på hur du sköter ditt system, hur nersmutsat det är med installera skräp. Det är ett ganska vanligt problem i windowsvärlden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Har du ens provat att låta filmerna buffra först?

Har testat buffra klart en HD film och sedan spelat upp den, 5 fps på filmen kanske <_>.

aristoteles:

hur nersmutsat det är med installera skräp.

Har en jävla massa skit. [badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NintendoNöerd:

Har testat buffra klart en HD film och sedan spelat upp den, 5 fps på filmen kanske <_>.

Ok, då har det alltså inte med din uppkoppling att göra.

NintendoNöerd:

Har en jävla massa skit. [badgrin]

Ja, precis...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera