Aviseringar
Rensa alla

Headset - Ljudet dött i vänstra luren.


Ämnesstartare

Halloj.
Idag när jag satt och lyssnade på musik dog ljudet i ena luren på mitt headset, det återkommer då och då, beroende på hur sladden ligger, vilken får mig att tippa på att det är något kabelrelaterat.

Dock är mitt problem att jag är tekniskt inkompetent och inte har någon aning om hur jag ska fixa detta - några tips/metoder för hur jag kan åtgärda detta? 🙂

Tack på förhand.


   
Citera
Ämnesetiketter

Sony Ericsson? [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, Razer. 🙁


   
SvaraCitera

Alla headsets byggs nog dåliga för att man ska tvingas köpa nya upprepade ggr, den internationella headsetkartellen ser till att ingen bygger kvalitativa headsets. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Testa klipp av kontakten sätt ditt en ny inte svårt, det kan gå om det inte är glapp i hörluren[y]


   
SvaraCitera

Har nog tre par headset/hörlurar/etc som har en trasig lur.


   
SvaraCitera

Händer alltid förr eller senare. Du skulle ju kunna försöka lokalisera stället där det glappar på sladden, klippa av på båda sidor och sedan ersätta just den sladdstumpen med en ny. Alternativt klippa av hela sladden och ersätta med ny sladd+kontakt, då slipper du vira på två ställen.

Antar att du inte har kvar garantin heller, annars är det ju bara att knalla dit och få ett nytt par.


   
SvaraCitera

Finnen:

Tack på förhand.

Det är din telefon/mp3 eller ipod. vet inte vad du har, som är trasigt, du har tryckt in honan med hanen...

fattar'u?


   
SvaraCitera

hänt för mig minst 5 gånger.......

prova att lokalisera det läget där man hör på båda sidorna och försöka ta tejp och liksom........ tejpa runt kabeln så den inte rör på sig....

det funka för mig 🙂[party]


   
SvaraCitera

knuttetiin:

Det är din telefon/mp3 eller ipod. vet inte vad du har, som är trasigt, du har tryckt in honan med hanen...

Inte nödvändigtvis, för mig är det oftast kabeln det är fel på.


   
SvaraCitera

iddqd:

Inte nödvändigtvis, för mig är det oftast kabeln det är fel på.

Också en möjlighet


   
SvaraCitera