Aviseringar
Rensa alla

Heeey


Ämnesstartare

Vad ska man göra när man har sämst självförtroende i världen?

Det hjälper liksom inte att tänka "wooh vad bra jag är!" osv som folk tkr man ska göra eftersom det inte hjälper att tänka positivt när man inte känner att det är något som är bra. gah.

Glömmer typ alla komplimanger jag får, men samtidigt kommer jag ihåg elaka saker som folk sagt hur länge som helst.


   
Citera

jobbigt, men jämför inte dig med andra.


   
SvaraCitera

tänk så här: det mest sedda tvprogrammet i Sverige är melodifestivalen, folk är alltså i regel dumma i huvudet, skit i vad dom tycker.


   
SvaraCitera

Förstå att dom som ger dig dåliga komplimanger är dom riktiga idioterna som inte har något självförtroende.


   
SvaraCitera

gå till en läkare/ psykolog och hoppas på lite omänskligt medlidande. Det är olika för alla både orsak och lösning.


   
SvaraCitera

dazed_and_confused:

tänk så här: det mest sedda tvprogrammet i Sverige är melodifestivalen, folk är alltså i regel dumma i huvudet, skit i vad dom tycker.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

jobbigt, men jämför inte dig med andra.

Brukar inte göra det men när andra jämför åt en så är det oundvikligt.

dazed_and_confused:

tänk så här: det mest sedda tvprogrammet i Sverige är melodifestivalen, folk är alltså i regel dumma i huvudet, skit i vad dom tycker.

men det är jobbigt när det är människor man gillar som är dumma i huvudet.

Macktorsken:

Förstå att dom som ger dig dåliga komplimanger är dom riktiga idioterna som inte har något självförtroende.

Kanske det.

OF 5:

gå till en läkare/ psykolog och hoppas på lite omänskligt medlidande. Det är olika för alla både orsak och lösning.

vet att jag borde göra det.


   
SvaraCitera

Nirr:

men det är jobbigt när det är människor man gillar som är dumma i huvudet.

varför gillar du dom som är dumma i huvudet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

varför gillar du dom som är dumma i huvudet?

vet inte, har en tendens till att gilla puckon.


   
SvaraCitera

dazed_and_confused:

tänk så här: det mest sedda tvprogrammet i Sverige är melodifestivalen, folk är alltså i regel dumma i huvudet, skit i vad dom tycker.

hahahahaha

tkr melodifestivalen är rätt underhållande förövrigt


   
SvaraCitera

Nirr:

vet att jag borde göra det.

Do it then.


   
SvaraCitera

du är ju jättebra

*kram*


   
SvaraCitera

hade du vart kar så hade de ju ba vart å slå en jävel på käften tes han är knockad[bigsmile]


   
SvaraCitera

Och ett lite mer relaterat inlägg:

Kasst självförtroende tar död på en. Det som gäller är att försöka vara nöjd över sina bra sidor och ignorera sina dåliga. Och sina bra saker och de bra sidor får man försöka se med en fejkad optimism. Tillslut så känns allt bättre, även om det i början var fejk.

Och om man inte hittar något som känns bra då bör man vänta tills något bra inträffa, jämföra med hur kasst det kunde varit (vilket är så otroligt otroligt svårt) eller som flera andra skrivit, gå och prata med någon proffessionell.

Vet hur det är (även fast man inte riktigt kan säga så i sådana här sammanhang). Har själv extrem prestationångest (vilket leder till att jag förstärker dåliga saker enormt) vilket jag tror grundar sig i ett dåligt självförtroende. Har dock på sistonde börjat se saker ljusare men man har ju haft sina svackor då allting känts sämst, men de går som tur var över.

Hoppas verkligen att allt ordnar sig och att det börjar kännas bra. Du är värd det.


   
SvaraCitera
time
 time

Nirr:

Det hjälper liksom inte att tänka "wooh vad bra jag är!"

När det gäller självförtroende och att själv bygga upp det, har jag märkt att ord inte är någonting i jämförelse med handlingar. Jag har verkligen haft hur dåligt självförtroende som helst men har börjat sätta upp små mål, saker jag har haft svårt att klara av ska alltså genomföras. Det har faktiskt hjälpt!


   
SvaraCitera